اقامت در لهستان

اقامت در لهستان، مسئله ای است که قصد داریم در این مقاله بدان بپردازیم. کشور لهستان یک کشور اروپایی محسوب می شود که علی رغم بالا بودن کیفیت زندگی در این کشور، هزینه های زندگی در لهستان نسبت به سایر کشور ها بسیار پایین است. در نتیجه می تواند گزینه ی مناسبی برای مهاجرت باشد. در ادامه به بررسی روش های اخذ اقامت لهستان خواهیم پرداخت.

اقامت لهستان برای متقاضیان تحصیل در این کشور

اگر شما نیز متقاضی اقامت لهستان، از طریق مهاجرت تحصیلی هستید، لازم است که اطلاعاتی در مورد این مسئله به دست بیاورید. کشور لهستان، دارای دانشگاه های برتر زیادی در سطح بین المللی می باشد که این مسئله محبوبیت این کشور را برای دانشجویان بین المللی چندین برابر کرده است. به علاوه باید به شهریه های پایین این دانشگاه ها نیز اشاره کنیم. به طور کلی شهریه ی دانشگاه های این کشور از 2 تا 6 هزار یورو با توجه به رشته و دانشگاه انتخابی متغیر است. همچنین دولت لهستان به منظور جذب دانشجویان بین المللی توانمند، بورسیه هایی را نیز ارائه می دهد.

اقامت در لهستان، برای سرمایه گذاران

سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی همواره یکی از بهترین روش های مهاجرت به کشور های قاره ی اروپا به حساب می آید. به همین دلیل سرمایه گذاری نیز یکی از روش های مهاجرت به لهستان محسوب می شود. در این روش فرد متقاضی با سرمایه گذاری در کشور لهستان، امکان دریافت اقامت موقت لهستان را برای خود فراهم می کند. به طور قانونی حداقل و حداکثری برای این سرمایه گذاری وجود ندارد. اما معمولا سرمایه گذاری های کمتر از 250 هزار یورو، مورد قبول واقع نمی شوند.

مهاجرت به لهستان از طریق کار

اقامت در لهستان از طریق کار نیز یکی از روش های مهاجرت به این کشور می باشد. برای مهاجرت از این طریق لازم است که شما از یک کارفرمای لهستانی، پیشنهاد کاری داشته باشید. در واقع او باید برای شما یک دعوتنامه بفرستد. برای این که شما بتوانید یک کارفرمای لهستانی بیابید، کافی است رزومه ی کاری خود را به انگلیسی ترجمه کنید و در سایت های کاریابی این کشور آپلود کنید. ویزای کاری شما یک ساله خواهد بود.

اقامت در لهستان از طریق ازدواج

به خاطر سوء استفاده هایی که در اخذ اقامت دائم لهستان از طریق ازدواج انجام گفته بود، امروزه قوانین سختگیرانه ای برای اخذ اقامت لهستان از این طریق وضع شده است. فرد متقاضی باید با یک شهروند لهستانی ازدواج کند. در واقع شما باید ثابت کنید که ازدواج شما کاملا واقعی است. در ابتدا شما اقامت موقت لهستان را دریافت می کنید و پس از گذشت سه سال به شما اقامت دائم اعطا می شود.

اخذ اقامت لهستان از طریق تولد

در آخرین مرحله از بررسی موضوع اقامت لهستان، لازم است که به اخذ اقامت لهستان از طریق تولد اشاره کنیم. لهستان برای اعطای تابعیت خود، از سیستم خون استفاده می کند. در واقع فرقی ندارد که نوزاد در خاک لهستان متولد شده باشد یا خیر، همین که یکی از والدین یا هر دوی آنها تابعیت یا اقامت دائم لهستان را داشته باشند، این تابعیت یا اقامت به نوزاد نیز اعطا می شود.

ویزای شنگن و رزرو هتل رزرو پرواز با IR4T
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x