اقامت کاری آمریکا 2024

اقامت کاری آمریکا و شرایط عمومی

کشور آمریکا برای بسیاری از افراد مقصد آرمانی برای مهاجرت است و یکی از بهترین روش ها برای مهاجرت به این کشور دریافت ویزای کار است. انواع مختلفی از ویزای کار در آمریکا وجود دارد که شما با توجه به شرایط شخصی خود باید نوع ویزا را انتخاب کنید. این کشور نرخ بیکاری پایینی دارد و نیازمند نیروی کار خارجی است؛ اما نکته مهم برای یافتن کار در آمریکا این است که تسلط کافی به زبان انگلیسی و مهارت کافی در حرفه خود داشته باشید. در واقع شما برای مشاغل کم مهارتی مانند فروشندگی و امثال آن نمی توانید درخواست ویزای کار آمریکا دهید (البته نوعی از ویزای آمریکا وجود دارد که در مشاغل سطح پایین و بدون تخصص می توانید از ابتدا با گرین کارت آمریکا همراه با خانواده مهاجرت کنید که در ادامه اطلاعات آن به شما ارائه خواهد شد) و شما باید در مشاغلی که نیاز به نیروی کار ماهر دارند تحصیلات و تخصص داشته باشید.

اقامت کاری آمریکا و نرخ بیکاری در آمریکا

نرخ بیکاری از مواردی می باشد که متقاضیان باید دقت ویژه ای به آن داشته باشند. نرخ بیکاری از عواملی می باشد که در امر کاریابی شما تاثیر مستقیم دارد برخی از کشور هایی که دارای نرخ بیکاری بالایی می باشند شرایط ورود به بازار کاری سختی را دارند. در آخرین آمار اعلامی شده، نرخ بیکاری در این کشور در سال 2019 و در ماه های آخر سال حدودا 1.63 درصد می باشد. در سال های اخیر با توجه به شرایط اقتصادی آمریکا رئیس جمهور این کشور تلاش بر این داشته تا نرخ بیکاری در این کشور را به پایین ترین حد خود در تاریخ آمریکا برساند و تورم در این کشور را از بین ببرد. جالب است بدانید درصد بیکاری در این کشور در سال های اخیر حدودا 7 درصد بوده که در سال 2019 به 3.5 درصد رسیده است.

اقامت کاری انگلیس-اقامت کاری انگلستان و اخذ ویزای انگلستان

اقامت کاری آمریکا و بررسی ویزای همراه

افرادی که با ویزای کار آمریکا وارد این کشور می شوند می توانند با ورود به بازار کاری این کشور درخواست ورود همراهان خود را داشته باشند. توجه داشته باشید که طبق قوانین مهاجرتی کشور آمریکا تنها همسر و فرزند زیر 18 سال شما به عنوان همراه شما محسوب می شوند و افرادی چون خواهر، برادر و والدین شما نمی توانند به عنوان همراه شما وارد این کشور شوند. درخواست ویزای همراه نیاز به دریافت کارت اقامتی فرد اصلی دارد، به این صورت که شما اصولاً بعد 1 الی 2 ماه از ورود به کشور آمریکا توانایی درخواست ویزای همراه به این کشور را دارید. متقاضیان دقت داشته باشید زمانی که فرزند و همسر شما وارد این کشور می شوند می توانند از مواردی همچون اجازه کار و تحصیل رایگان استفاده نمایند و همانند یک شهروند از خدمات دولتی در این کشور استفاده نمایند.

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • سند معتبر ازدواج زوجین
  • مدارک تولد فرزندان

درصورت داشتن فرزند

  • ارائه مدارک تحصیلی
  • ارائه مدارک سابقه کاری
  • ارائه مدارک زبان

الزامی نمی باشد.

  • ارائه مدارک سابقه کاری
  • ارائه نامه تمکن مالی جهت پوشش هزینه های زندگی

اقامت کاری آمریکا و مدارک مورد نیاز

همان طور که می دانید، درخواست ویزا نیاز به ارائه مدارک مرتبط دارد. افرادی که درخواست ویزای کار آمریکا را دارند می توانند به صورت آنلاین در سایت سفارت این کشور درخواست وقت سفارت داشته باشند. ارائه درخواست مدارک شما امری بسیار مهم و حساس می باشد زیرا تاثیر مستقیم در پاسخ مامور ویزا دارد. برخی از افراد بدون در نظر داشتن قوانین و مدارک اقدام به ارائه پرونده خود به صورت نامنظم نموده و این امر دلیل به رد درخواست شما می باشد. متقاضیان می توانند در این امر از وکلای بین المللی موسسه ملک پور راهنمایی و مشاوره دریافت نمایند. ما در ادامه مدارک مورد نیاز ویزای کار آمریکا را برای شما قرار داده ایم:

  • ارائه پاسپورت معتبر
  • اثبات واجد شرایط بودن
  • مدارک تحصیلی
  • ارائه مدرک زبان مورد نیاز با
  • توجه به نوع ویزای کار
  • تکمیل فرم درخواست ویزای کاری
  • ارائه دعوت نامه از کارفرمای آمریکایی
  • ارائه رزومه cv کاری و تحصیلی
  • ارائه مدارک هویتی معتبر

افرادی که درخواست ویزای های کاری کشوری را دارند می توانند با بررسی شرایط دستمزد در این کشور برای شاخه های کاری خود در این کشور تصمیم به ورود به این کشور داشته باشند. باید توجه داشته باشید در برخی موارد اگر شما دستمزد دریافتی از کارفرمایتان به حد مورد نظر نرسد سفارت کشوری که شما در آن مشغول به کار هستید درخواست شما را نمی پذیرد. طبق اعلام آمار اداره مهاجرت در سال 2017 متوسط حقوق در هفته حدودا 875 دلار در هفته و 3332 دلار در ماه بوده است. به طور متوسط و بر اساس تحقیقات میدانی کارشناسان سالانه 1% میزان حقوق در آمریکا افزایش پیدا می کند. با توجه به موارد نژاد پرستی افراد سیاه پوست دستمزد کمتری دریافت می کنند.

اقامت کاری آمریکا و نحوه کاریابی

همان طور که برای شما عزیزان توضیح داده شد؛، کشور آمریکا ویزا های متفاوتی جهت کار در این کشور ارائه می دهد. شما می توانید در برخی از ویزا ها از ابتدا اجازه ورود به این کشور برای جست و جوی کار داشته باشید و بعد کاریابی نمایید. افرادی که در این کشور با موسسات کاریابی فعالیت می کنند می توانند با ارائه روزمه خود به این موسسات در کار های مرتبط با رشته تحصیلی خود درخواست کار داشته باشند. اصولاً این موسسات با توجه به خدماتی که ارائه می دهند از شما هزینه ای دریافت می نمایند. خبر خوش در این زمینه این است که موسسه MIE نیز می تواند در زمینه اخذ جاب آفر آمریکا به شما یاری رساند. به این منظور افراد باید زیر 40 سال سن داشته باشند و دارای سلامت فیزیکی و جسمی باشند. در این روش از ابتدا گرین کارت آمریکا را دریافت خواهید کرد و درآمد شما در آمریکا بین 1500 دلار تا 2500 دلار آمریکا خواهد بود.

 افرادی که درخواست ورود به بازار کاری را دارند می بایست از موسسات کاریابی استفاده نمایند و درخواست خود را مطرح کرده و مراحل دریافت پیشنهاد کاری را طی نمایند تا بتوانند در نهایت ویزای کار آمریکا را اخذ نمایند. لذا داشتن شناخت از موسسات کاریابی معتبر امری بسیار مهم و اساسی می باشد. ما در ادامه مطالب لیستی از موسسات کاریابی معتبر در آمریکا برای شما قرار داده ایم.

اقامت کاری آمریکا و وضعیت تمدید اقامت و اخذ تابعیت در آمریکا

 افرادی که قصد اخذ اقامت و پاسپورت آمریکا را دارند می توانند از روش های گوناگون همچون کار، تحصیل، سرمایه گذاری، ازدواج و… استفاده نمایند اما در نهایت تمامی این افراد باید وارد بازار کاری این کشور شوند و بتوانند با پرداخت مالیات درخواست اقامت و تابعیت در این کشور داشته باشند. متقاضیانی که درخواست اقامت در این کشور را دارند باید به مدت 3 سال در این کشور پرداخت مالیات داشته و به صورت قانونی حضور داشته باشند. علاقه مندانی که می توانند اقامت این کشور را بدست آورند باید بعد از دریافت اقامت دائم در این کشور به مدت 3 سال حضور داشته و تمامی موارد قانونی را رعایت نمایند تا توانایی درخواست تابعیت این کشور را داشته باشند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x