اقامت کاری استرالیا 2024

صفر تا صد ویزای و اقامت کاری استرالیا

استرالیا کشوری مهاجر پذیر است که موقعیت‌های متعدد کاری در آن وجود دارد. مهاجرت از طریق ویزای کار از سریع‌ترین راه های اقامت در کشور استرالیا به شمار می‌آید و به همین خاطر، متقاضیان زیادی دارد. ویزای کار استرالیا انواع و اقسام مختلفی دارد که افراد بر مبنای شرایط خود آن را انتخاب می‌کنند. از آنجایی که استرالیا زیر نظر بریتانیا اداره می‌شود، نظام اقتصادی پویا و امکانات رفاهی زیادی دارد، به همین خاطر افراد بسیاری مهاجرت و زندگی در این کشور را به سایر کشورها ترجیح می‌دهند. اگر قصد زندگی در بزرگترین کشور جهان که در کوچکترین قاره روی زمین قرار گرفته است را دارید، باید شرایط مهاجرت به استرالیا و دریافت ویزای آن را داشته باشید.

ویزای کار اقامت موقت

به بیشتر افرادی که قصد مهاجرت کاری به استرالیا را دارند، در ابتدا ویزای موقت داده می‌شود. در واقع هدف نهایی متقاضیان، این است که ویزای موقت خود را به ویزای دائمی تبدیل کنند. اداره مهاجرت استرالیا (Working and Skilled Visas) مسئولیت بررسی پرونده متقاضیان و اعطای ویزای کار را برعهده دارد. این ویزا به چهار گروه از متقاضیان به شرط آنکه شرایط و مدارک لازم را داشته باشند؛ اعطا می‌شود. این چهار گروه عبارتند از:

  1. متخصصین و کارکنان ماهر
  2. فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های خاص
  3. متقاضیانی که اسپانسری اقوام خود را دارند
  4. متقاضیانی که می‌خواهند در مناطق کم جمعیت استرالیا ساکن شوند
 
ویزای شنگن و رزرو هتل رزرو پرواز با IR4T

ویزای کار اقامت دائم

هدف این ویزا آن است که به جذب نیروهای متخصص و توانمند بین المللی منجر شود. متقاضیانی که کارفرمای مشخص دارند، راحت‌تر از افرادی که کارفرمای مشخص ندارند می‌توانند ویزای کار دائم استرالیا را دریافت کنند. شرایط سنی، مدرک تحصیلی، سوابق کاری و مدرک زبان در دریافت ویزای کاری استرالیا تاثیرگذار است. همچنین افرادی که امتیاز بیشتری کسب کنند، شانس بالاتری برای دریافت اجازه کار و اقامت استرالیا را دارند. اقامت دائم از طریق برنامه های کاری به چهار گروه از متقاضیان اعطا می‌شود که شامل موارد زیر است:

  1. متقاضیان دارای اسپانسر شغلی مشخص در استرالیا
  2. متقاضیان دارای حمایت کارفرما در مناطق کم جمعیت
  3. افراد ماهر و متخصص به صورت مستقل
  4. افراد ماهر و متخصص با اسپانسر ایالتی

در جدول ذیل به هر یک از انواع ویزاهای کاری اقامت دائم و موقت اشاره شده است. شما می‌توانید با توجه به شرایط و نیازهای خود به صفحه هر یک از این ویزاها مراجعه کنید تا از شرایط و مراحل مهاجرتی روش مدنظر خود آگاه شوید.

شرایط لازم جهت درخواست ویزای کار استرالیا

متقاضیان برای اینکه بتوانند ویزای کار استرالیا 2022 را دریافت کنند، حتما باید برای شغلی درخواست دهند که در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا ذکر شده باشد. علاوه بر این، داشتن شرایط زیر هم اجباری است:

اثبات کنند که شرایط جسمی و روحی کار در این کشور را دارند.
به صحبت کردن، نوشتن، گوش دادن و خواندن زبان انگلیسی تسلط داشته باشند.
سوابق قابل قبول و مرتبط با شغل درخواستی خود داشته باشند.
مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری را ارائه داده و فرم‌های مربوطه را تکمیل کنند.

ویزای شنگن و رزرو هتل رزرو پرواز با IR4T

سیستم امتیاز بندی مهاجرت به استرالیا از طریق کار و مهارت به این دلیل تنظیم شده است، که افراد دارای بیشترین مهارت شانس بالاتری برای دریافت اجازه اقامت این کشور داشته باشند. در این سیستم افراد به گروه‌های مختلف تقسیم می‌شوند و بر اساس شرایط و ملاک‌های مختلف سنی، تحصیلی و غیره امتیاز می‌گیرند.

متقاضیانی که سن کمتر از 45 سال دارند، برای دریافت ویزای کاری کشور استرالیا نسبت به سایرین شانس بیشتری دارند؛ علاوه بر این، متقاضیان بین 25 تا 35 سال بیشترین امتیاز سنی را دریافت می‌کنند. بر اساس سیستم امتیاز بندی استرالیا افراد برای درخواست کار در این کشور حداقل باید 65 امتیاز را کسب کنند.

حداقل نمره زبان مورد قبول آیلتس 6 است و افرادی که نمره بالاتری داشته باشند امتیاز بیشتری هم کسب می‌کنند. امکان ارائه مدارک زبان دیگر مثل تافل و پی تی آی نیز وجود دارد.

برای مقاطع تحصیلی مختلف امتیاز جداگانه در نظر گرفته می‌شود. دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ایران هم به دو گروه مختلف تقسیم شده‌اند که هر کدام امتیاز خاص خود را دارند. تحصیل در استرالیا و موفقیت در دریافت مهر مترجم رسمی این کشور (ناتی) هم امتیاز ویژه دارد. در نهایت سوابق کاری، وضعیت تاهل و وضعیت اسپانسری هم امتیازهای خاص خود را دارند.

هزینه ویزای کار استرالیا بسته به نوع درخواست ویزا متغیر است و رقم ثابتی ندارد. هزینه ترجمه رسمی و ناتی مدارک تحصیلی هم متفاوت است. به طور کلی، هزینه دریافت ویزای کار این کشور برای متقاضی اصلی در حدود 4 هزار دلار استرالیا، هزینه دریافت ویزا برای همسر متقاضی 2 هزار دلار استرالیا و هزینه ویزا برای هر فرزند زیر 18 سال، بیش از هزار دلار استرالیا خواهد بود. این هزینه‌ها به صورت سالانه و توسط اداره مهاجرت اعلام می‌شود؛ به این ترتیب، بسته به شرایط ممکن است هزینه ها تغییر کنند.

بهترین مرجع برای تعیین هزینه دقیق دریافت ویزای کار، سایت اداره مهاجرت استرالیا است. علاوه بر هزینه‌های اصلی، هزینه‌های جانبی هم برای دریافت ویزا باید پرداخت شود؛ به عنوان مثال، مدرک تحصیلی و شغلی متقاضیان کار باید توسط سازمان‌های مورد تایید دولت استرالیا ارزیابی شود. سازمان‌های ارزشیابی، افراد را بر اساس رشته تحصیلی و تخصص تقسیم بندی می‌کنند و هر کدام هزینه متفاوتی بین 600 تا 1150 دلار استرالیا دریافت می‌کنند.

 
خدمات ویزای شینگن و رزرو هتل رزرو پرواز

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کار استرالیا

خدمات ویزای شنگن و رزرو هتل رزرو پرواز

بسته به نوع ویزای کار، مدارکی که از سوی متقاضی باید ارائه شود، متفاوت خواهد بود. مدارک کلی که از فرد انتظار می‌رود حتما آنها را ارائه دهد، عبارت است از:

  • مدرک زبان انگلیسی
  • مدرک تحصیلی و ترجمه رسمی آن
  • ارزشیابی مدرک تحصیلی
  • ارزشیابی سوابق کاری مرتبط با عنوان شغلی
  • پاسپورت معتبر تاریخ دار
  • 2 قطعه عکس متقاضی اصلی و اعضای خانواده او
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • سند ازدواج و ترجمه آن

افرادی که پیشنهاد کاری دارند باید مدارک آن را نیز ارائه دهند. افرادی که نامه حمایت از کارفرما دارند نیز، حتما باید این نامه را تحویل اداره مهاجرت استرالیا دهند. کمک گرفتن از یک دفتر مهاجرتی به متقاضیان کمک می‌کند مراحل آماده کردن مدارک و تکمیل فرم‌ها را سریع‌تر انجام دهند. همچنین با توجه به تنوع ویزاهای کاری، وجود یک مشاور خوب در انتخاب بهترین شیوه درخواست مهاجرت تاثیر گذار است. IR4T با سال‌ها سابقه در ارائه خدمات مهاجرتی استرالیا، می‌تواند در تمام این مسیر متقاضیان را همراهی کند و در وقت و هزینه‌‌ی متقاضیان صرفه جویی کند.

 

استرالیا یک کشور توسعه یافته است که وضعیت اقتصادی خوبی دارد. مهاجرت کاری به این کشور زمینه پیشرفت شغلی را برای متقاضیان فراهم می‌نماید و به آنها کمک می‌کند بتوانند زندگی خوبی را برای خود و اعضای خانواده‌شان فراهم کنند. سایر مزایای مهاجرت کاری به استرالیا عبارت‌اند از:

  • ثبات اقتصادی و حمایت از کارآفرینان برای راه اندازی کسب و کار
  • امنیت بالا
  • امکانات شغلی مختلف و نیاز بالای این کشور به نیروی کار متخصص
  • وجود شهرهای بزرگ با جمعیت بالا به همراه امکانات متنوع
  • فرهنگ مهاجرپذیر و استقبال خوب از مهاجرین
  • جغرافیای زیبا، آب و هوای خوب و مناسب برای ایرانی‌ها
  • سرعت بالای اعطای ویزای کاری نسبت به سایر کشورها
  • امکان دریافت ویزای توریستی استرالیا و اجازه اقامت برای سایر اعضای خانواده
  • در اختیار داشتن نظام آموزشی پیشرفته با امکانات عالی
خدمات ویزای شنگن و رزرو هتل رزرو پرواز
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x