اهمیت دعوتنامه برای اخذ ویزای کانادا

با توجه به جاذبه های گردشگری موجود در کانادا، بسیاری از ایرانیان علاقه مند به دریافت ویزا توریستی و بازدید از این کشور هستند. یکی از عوامل بسیار موثر در موفقیت شما برای به دست آوردن ویزای کانادا، دریافت دعوتنامه از یک شهروند کانادایی است. در این مقاله قصد داریم تا نحوه نوشتن دعوتنامه کانادا را به شما توضیح دهیم. اگر شما هم از علاقه مندان به دریافت ویزای توریستی کانادا و بازدید از این کشور هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

صفر تا صد ویزای کانادا با IR4T...ویزا انواع مختلفی دارد که با توجه به قوانین کشور مقصد اخذ آن کمی متفاوت است. به عنوان مثال اگر قصد سفر به...

در این مقاله، نحوه و اصول نوشتن دعوتنامه به صورت جامع توضیح داده شده است. اخذ دعوتنامه از یک شهروند کانادایی، احتمال دریافت ویزای کانادا را افزایش می دهد.

دعوتنامه کانادا

نوشتن دعوتنامه از طرف یک شهروند کانادایی برای یک توریست، تضمین کننده صدور ویزای کانادا برای شخص مدعو نیست اما احتمال اخذ ویزای توریستی برای بازدید از این کشور را افزایش می دهد.

در متن دعوتنامه، شهروند کانادایی باید حقایق و اطلاعاتی را در مورد شما بیان نماید. این اطلاعات شاملِ شغل، تحصیلات، شرایط مالی و… می شوند. علاوه بر این، شهروند کانادایی تعهد هایی را نسبت به اقامت شما در کانادا خواهد داد. البته این موضوع بدین معنی نیست که این شخص در برابر تمامی اعمال شما در کانادا مسئول خواهد بود.

پس از نوشته شدن دعوتنامه، شما باید آن را از شخصِ نویسنده نامه گرفته و به همراه باقی مدارک به سفارت کانادا تحویل دهید. پس از بررسی اطلاعات، در صورتی که سفارت صلاحیت شما را تایید کند، ویزای کانادا برای شما صادر خواهد شد.

نکته

دعوتنامه کانادا باید حاوی اطلاعات شخص نویسنده و دریافت کننده آن باشد.

راهنمای اصول دعوتنامه توریستی کانادا

دعوتنامه کانادا برای اخذ ویزای توریستی این کشور باید با اصول خاصی نوشته شود و حاوی اطلاعات مشخصی باشد. در این بخش، نحوه نوشتن دعوتنامه کانادا را به شما توضیح خواهیم داد؛

در متن دعوتنامه باید اطلاعات زیر در مورد شخصی که خواهان ویزای کانادا برای اخذ ویزای توریستی است، نوشته شود؛ 

الف. نام و نام خانوادگی کامل 

ب. تاریخ تولد 

ج. آدرس و شماره تلفن محل زندگی

د. نسبت شما با توریست

ه. هدف شخص از سفر به کانادا

و. مدت زمان اقامت توریست در کانادا

ز. محل اقامت توریست پس از سفر به کانادا

ح. تمکن مالی توریست برای زندگی کردن در کانادا

ط. تاریخی که توریست قصد ترک کشور کانادا را دارد

علاوه بر اطلاعات فوق، شما باید مشخصات خود (به عنوان شهروند یا مقیم کانادا) را نیز در دعوتنامه بنویسید و کپی مدارک لازم را تحویل دهید. این مشخصات و اطلاعات عبارتند از:

الف. نام و نام خانوادگی کامل 

ب. تاریخ تولد

ج. محل زندگی و شماره تلفن شما در کانادا

د. شغل شما در کانادا 

ه. نوع اقامت شما در کانادا ( شما باید در متن دعوتنامه بیان کنید که شهروند کانادا هستید یا اقامت دائم این کشور را دارید)

و. ارائه فتوکپی مدارک شخصی (شناسنامه کانادا، کارت شهروندی کانادا یا کارت اقامت دائم کانادا)

ز. ارائه فتوکپی مدارک همسر و فرزندان در صورت متاهل بودن (برای اخذ سوپر ویزا والدین ضروری است)

ح. ارائه مدارک مربوط به اشخاص دیگری که شما برای آنها دعوتنامه نوشته اید (برای اخذ سوپر ویزا والدین ضروری است)

البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که شخصِ نویسنده دعوتنامه کانادا حتما باید از اعضای فامیل شخصِ خواهان ویزای توریستی بوده و بالای 18 سال سن داشته باشد. همچنین، پس از نوشته شدن دعوتنامه، لازم است تا آن را در یک دفترخانه  اسناد رسمی، ثبت و سپس به سفارت کانادا تحویل دهید. 

نکته

دریافت دعوتنامه، تضمین کننده اخذ ویزای توریستی کانادا نیست اما احتمال آن را افزایش می دهد.

سوپر ویزا چیست؟

سوپر ویزا در واقع زیر مجموعه ای از ویزای توریستی کانادا است که به والدین یا پدر و مادر بزرگ ها اجازه می دهد به صورت موقت ویزای کانادا را گرفته و فرزندانشان را ببینند. اگر شما برای والدین یا پدر و مادر بزرگ خود، قصد نوشتن دعوتنامه را دارید، باید علاوه بر موارد قبل، دو گزینه زیر را نیز برای اخذ ویزای توریستی، به سفارت کانادا تحویل دهید؛

الف. نوشتن نامه ای جداگانه و دادنِ تعهدِ حمایت مالی از والدین یا پدر و مادر بزرگ در طول مدت اقامت 

ب. ارائه مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی به منظور حمایت از والدین یا پدر و مادر بزرگ در طول مدت اقامت 

پس از سفر به کانادا با این نوع ویزای توریستی، در مدت زمان اقامت والدین یا پدر و مادر بزرگتان، شما اسپانسر یا حامی مالی آنها خواهید بود.

سخن پایانی

در این مقاله به توضیح نحوه نوشتن دعوتنامه توریستی برای اخذ ویزای کانادا، پرداختیم. دریافت دعوتنامه، تضمین کننده اخذ ویزای توریستی کانادا نیست اما احتمال آن را افزایش خواهد داد. همچنین، یکی از زیر مجموعه های ویزای توریستی کانادا، سوپر ویزا است. این ویزا مخصوص بازدید والدین از فرزندانشان که در کانادا اقامت دارند، می باشد.

منبع: canada.ca

سوالات متداول دعوتنامه توریستی کانادا

بله. اگر شما دعوتنامه ای را از یک شهروند کانادایی دریافت نمایید، احتمال اخذ ویزای توریستی کانادا افزایش خواهد یافت.

ویزای توریستی کانادا | ویزای تحصیلی کانادا | ویزای شینگن | ویزای ایتالیا | ویزای تحصیلی ایتالیا | ویزای آمریکا | ویزای تحصیلی آمریکا

بله. اگر شما دعوتنامه ای را از یک شهروند کانادایی دریافت نمایید، احتمال اخذ ویزای توریستی کانادا افزایش خواهد یافت.

ویزای توریستی کانادا | ویزای تحصیلی کانادا | ویزای شینگن | ویزای ایتالیا | ویزای تحصیلی ایتالیا | ویزای آمریکا | ویزای تحصیلی آمریکا

این موضوع بستگی به بند های دعوتنامه ای دارد که شهروند کانادایی می نویسد.

سوپر ویزا در واقع زیر مجموعه ای از ویزای توریستی کانادا است که به والدین یا پدر و مادر بزرگ ها اجازه می دهد به صورت موقت ویزای کانادا را گرفته و فرزندانشان را ببینند.

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x