موج مهاجرت ها به حوزه سئو رسید!

کانادا یکی از کشور های مهاجر پذیر است و سالانه تعداد زیادی از افراد به دلایلی مختلف، به این کشور مهاجرت می کنند. دلیل مهاجرت پذیر بودنِ کانادا، مواجهه دولت این کشور با کمبود شدید نیروی کار است. در حوزه سئو و برنامه نویسی در کانادا، مشکل کمبود نیروی کار حرفه ای بیشتر از سایر حوزه ها می باشد و همین عامل سبب شده است تا دریافت اقامت کاری کانادا برای سئو کاران و برنامه نویسان، راحت تر شود.

از طرفی دیگر، با توجه به مشکلاتی اقتصادی موجود در ایران و نرخ بالای بیکاری در اکثر حوزه ها (از جمله حوزه سئو)، بسیاری از برنامه نویسان و سئو کاران، علاقمند به دریافت اقامت کاری کانادا و مهاجرت به این کشور می باشند. در ادامه این مقاله، روش های دریافت اقامت کاری و مهاجرت به کانادا برای سئو کاران و برنامه نویسان را به شما توضیح خواهیم داد. بنابراین تا پایان با ما همراه باشید.

کانادا در حوزه سئو، با کمبود نیروی کار مواجه است و به همین دلیل به سئوکاران حرفه ای در سراسر جهان اقامت کاری کانادا می دهد.
کانادا در حوزه سئو، با کمبود نیروی کار مواجه است و به همین دلیل به سئوکاران حرفه ای در سراسر جهان اقامت کاری کانادا می دهد.

روش های مهاجرت به کانادا (مخصوص سئو کاران و برنامه نویسان)

در مجموع، 5 روش برای دریافت اقامت کاری کانادا و مهاجرت سئو کاران به این کشور وجود دارد. این روش ها عبارتند از:

الف. طرح اکسپرس انتری
ب. طرح جاب آفر
ج. طرح اسکیل ورکر
د. طرح ICT
ه. طرح اسکیل ترید

در ادامه این مقاله، هر پنج روشِ دریافت اقامت کاری کانادا را به شما توضیح خواهیم داد.

1. دریافت اقامت کاری کانادا: طرح اکسپرس انتری

اولین روشِ دریافت اقامت کاری کانادا برای سئو کاران، اکسپرس انتری است. اکسپرس انتری یک طرح کلی از سمت دولت فدرال کانادا می باشد و تنها محدود به مهاجرت سئو کاران نمی شود. در این طرح، افراد در ازای داشتن شرایطی خاص، امتیاز دریافت می کنند و در صورتی که امتیاز آنها به حد نصاب برسد، ویزای کانادا را دریافت خواهند کرد. 

در طرح اکسپرس انتری، با داشتن شرایط زیر، شما امتیاز دریافت خواهید کرد و احتمال دریافت اقامت کاری کانادا افزایش خواهد یافت؛

الف. داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی معتبر (در مورد مدرک زبان انگلیسی، تنها آیلتس و تافل مورد قبول می باشد)

ب. داشتن مدرک آکادمیک مرتبط با شغل

ج. داشتن سابقه کاری مرتبط (حداقل یک سال در پنج سال گذشته)

د. داشتن شرایط سنی مناسب (در ایالت های مختلف کانادا، شرایط سنی متفاوت است)

ه. داشتن شرایط مالی مناسب

در طرح اکسپرس انتری، هرچه میزان تحصیلات آکادمیک، سابقه کاری و نمره مدرکِ زبان، بالاتر باشد، امتیاز شما نیز افزایش خواهد یافت.

دولت فدرال، پس از تکمیل مدارکِ تقاضای اقامت کاری کانادا توسط شما، بررسی خود را شروع خواهد کرد و بر اساس معیار های فوق به شما امتیاز خواهد داد. در صورت کسب امتیاز لازم، جلسه ای به منظور مصاحبه با شما در سفارت کانادا، برگزار خواهد شد. اگر در جلسه مصاحبه قبول شوید، اقامت دائم کانادا را دریافت خواهید کرد.

2. دریافت اقامت کاری کانادا: طرح جاب آفر

دومین روش دریافت اقامت کاری کانادا برای سئو کاران ، طرح جاب آفر است. این طرح از جهات مختلف، شبیه به اکسپرس انتری می باشد اما یک تفاوت بزرگ دارد. در طرح جاب آفر، شما از یک کارفرمای معتبر کانادایی، پیشنهاد کاری دریافت خواهید کرد. در صورت دریافت جاب آفر، 600 امتیاز در این طرح برای شما ثبت خواهد شد و بدین ترتیب احتمال دریافت اقامت کاری کانادا افزایش خواهد یافت. در مجموع، شروط لازم برای مهاجرت سئو کاران از طریق جاب آفر کانادا، شامل موارد زیر می شود؛

الف. دریافت پیشنهاد کاری از یک کارفرمای معتبر کانادایی 

ب. اخذ مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی از موسسه ای معتبر (تنها موسسه های آیلتس و تافل برای دریافت مدرک زبان انگلیسی مورد قبول است)

ج. داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با شغل سئو و برنامه نویسی کامپیوتر

د. داشتن سابقه کاری مرتبط با سئو و برنامه نویسی 

ه. اخذ مدرک آکادمیک از دانشگاهی معتبر (اخذ مدرک از دانشگاه های کانادایی امتیاز محسوب می شود)

و. داشتن شرایط سنی مناسب (حداقل سن 18 سال است و هرچه سن شما بالاتر باشد، امتیاز دریافتی کاهش می یابد)

مدارک لازم برای اخذ اقامت کانادا
دریافت اقامت کاری کانادا برای سئو کاران از طریق پنج روشِ اکسپرس انتری، جاب آفر، اسکیل ورکر، اسکیل ترید وICT ، ممکن می باشد.
3. دریافت اقامت کاری کانادا: طرح اسکیل ورکر

سومین روش دریافت اقامت کاری کانادا برای سئو کاران، استفاده از طرح اسکیل ورکر است. در این روش، پذیرش نیروی کار بر اساس تجربه کاری و مهارت صورت می پذیرد. در طرح اسکیل ورکر، داشتن مدرک آکادمیک مرتبط الزامی نمی باشد اما شما به حداقل مدرک لیسانس (رشته مهم نمی باشد)، نیاز خواهید داشت. هدف دولت کانادا از این طرح، جذب نیروی ماهر و متخصص است. در مجموع، داشتن حداقل شرایط زیر برای مهاجرت به کانادا با استفاده از طرح اسکیل ورکر، الزامی است؛

الف. داشتن حداقل سن 18 و حداکثر سن 35 سال

ب. داشتن حداقل مدرک کارشناسی (رشته تحصیلی اهمیتی ندارد) 

ج. داشتن سابقه کاری مرتبط (این مورد از اهمیت بالایی برخوردار است و هرچه میزان سابقه کاری شما بیشتر باشد، احتمال دریافت اقامت دائم کانادا نیز افزایش می یابد)

د. دریافت پیشنهاد کاری از کارفرمای کانادایی (الزامی نیست اما داشتن آن، امتیاز محسوب می شود)

ه. داشتن حداقل آیلتس 6 یا تافل 95 برای مدرک زبان انگلیسی یا داشتن مدرک معتبر زبان فرانسوی

و. داشتن توانایی مالی مناسب

4. دریافت اقامت کاری کانادا: طرح ICT 

چهارمین روشِ دریافت اقامت کاری کانادا برای سئو کاران، استفاده از طرح ICT است. طرحICT ، روشی برای استخدام موقت نیروی کار می باشد. در این روش، شرکت های مختلف می توانند برای افزایش توانایی تولید، به صورت موقت، مهاجران را استخدام نمایند. شرکت هایی که از طرح ICT استفاده می کنند، معمولا متعلق به افراد غیر کانادایی و مهاجر می باشند. افرادی که از طریق طرح ICT استخدام شوند، در صورت نشان دادن صلاحیت، استخدام آنها دائم شده و اقامت کاری کانادا را دریافت خواهند کرد.

در نهایت، داشتن شرایط زیر برای استخدام از طریق طرحICT  و دریافت اقامت کاری کانادا الزامی می باشد؛

الف. داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی معتبر 

ب. داشتن سابقه کاری مرتبط 

ج. داشتن مدرک آکادمیک مرتبط 

د. اخذ مدرک آکادمیک از دانشگاه های معتبر (الزامی نیست اما داشتن آن، امتیاز محسوب می شود)

5. دریافت اقامت کاری کانادا: طرح اسکیل ترید 

آخرین روش دریافت اقامت کاری کانادا برای سئو کاران، استفاده از طرح اسکیل ترید است. این طرح منحصرا محدود به مشاغل فنی و حرفه ای می شود. تفاوت اصلی طرح اسکیل ترید با طرح اسکیل ورکر نیز در همین موضوع است. در طرح اسکیل ورکر، مشاغلی مانند مهندسی مکانیک، مهندسی برق و… هدف قرار می گیرند اما در طرح اسکیل ترید، مشاغل فنی مانند جوشکاری، بنایی، نجاری و… در نظر گرفته می شوند. در مجموع، برای دریافت اقامت کاری کانادا از طریق طرح اسکیل ترید، داشتن شرایط زیر الزامی است؛

الف. داشتن حداقل دو سال سابقه کاری مرتبط در پنج سال گذشته

ب. داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی از موسسه ای معتبر

ج. داشتن توانایی مالی مناسب

د. داشتن جاب آفر از کارفرمای کانادایی (الزامی نیست اما در صورت داشتن، امتیاز محسوب می شود)

ه. داشتن مدرک آکادمیک مرتبط (الزامی نیست اما امتیاز محسوب می شود)

و. داشتن شرایط سنی مناسب (حداقل سن 18 و حداکثر سن 35 سال)

ز. داشتن گواهی عدم سوء پیشینه و سلامت پزشکی

صفر تا صد اقامت کاری کانادا با IR4T
داشتن سابقه کاری مرتبط، از شرایط اصلی دریافت اقامت کاری کانادا برای سئو کاران است.

سخن پایانی

از آنجایی که وضعیتِ اشتغال سئو کاران در ایران مساعد نمی باشد، بسیاری از این افراد تصمیم به مهاجرت به کشورهایی می گیرند که بازار کاری مناسبی در این حوزه دارند. یکی از این کشور ها کانادا است. کشور کانادا با بحران کمبود نیروی کار در حوزه های مختلف و به خصوص حوزه سئو مواجه است. در این مقاله تمامی روش های مهاجرت این افراد به کانادا و دریافت اقامت کاری، بیان شد. با استفاده از این روش ها می توانید در مدت زمانی کوتاه به کانادا مهاجرت کنید و در یکی از ایالت های آن مشغول به کار شوید.

سوالات متداول مهاجرت کاری کانادا

بله. با توجه به نیاز شدید کانادا به نیروی کار در حوزه سئو، احتمال دریافت اقامت دائم سئو کاران، وجود دارد.

در مجموع، پنج روش برای دریافت اقامت کاری توسط سئو کاران وجود دارد؛ اکسپرس انتری، جاب آفر، اسکیل ورکر، اسکیل ترید و ICT.

عوامل موثر در طرح اکسپرس انتری برای دریافت اقامت کاری کانادا، عبارتند از؛ مدرک زبانی معتبر، سابقه کاری، مدرک آکادمیک، شرایط سنی مناسب و شرایط مالی مناسب.

دریافت پیشنهاد کاری از یک کارفرمای معتبر کانادایی.

طرح اسکیل ورکر، مشاغلی مانند مهندسی مکانیک، مهندسی برق و… را هدف قرار می دهد اما در طرح اسکیل ترید، مشاغل فنی مانند جوشکاری، بنایی، نجاری و… در نظر گرفته می شوند.
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x