وقت سفارت استرالیا در ایران

صفر تا صد وقت سفارت استرالیا

استرالیا کوچکترین قاره و یکی از بزرگترین کشور های جهان است که بین اقیانوس آرام و اقیانوس هند در نیم کره جنوبی زمین واقع شده است .این کشور پهناور عمده مساحت قاره اقیانوسیه را به خود اختصاص داده است. استرالیا دارای 6 ایالت، 3 قلمرو داخلی و 7 قلمرو برون‌مرزی است .

استرالیا در مجموع از 5 شهر با جمعیت بالای یک میلیون و 14 شهر بین 100 هزار الی 1 میلیون نفر و 375 شهر کوچک بین 10هزار الی 100 هزار نفر تشکیل شده است.استرالیا به دلیل منابع طبیعی و معدنی زیادی که دارد، جزو کشورهای ثروتمند دنیا محسوب می‌شود و اساس آخرین آمار رتبه 13 را درجهان دارد. وجود مناطق ساحلی و مناظر بکر دیدنی باعث شده تا هر ساله تعدادی گردشگر به ایالت‌های استرالیا سفر کنند، که همین امر سبب رشد وضعیت اقتصادی استرالیا از طریق صنعت گردشگری شده است.

وقت سفارت دیدار اقوام و خانوادگی استرالیا
وقت سفارت توریستی استرالیا
وقت سفارت تجاری (بیزینس) استرالیا
وقت سفارت تحصیلی استرالیا

مدارک لازم جهت دریافت وقت سفارت استرالیا

  • یک قطعه عکس  4.5* 3.5پشت  نویسی شده
  • فرم در خواست ویزا
  • پاسپورت با اعتبار بیش از 6ماه و حداقل دوصفحه خالی
  • اصل و ترجمه شناسنامه؛کارت ملی،پایان خدمت
  • مدارک مالی: تمکن مالی، گردش حساب 6 ماهه، سوابق  مالیاتی
  • سند ملکی، مدارک مربوط اموال و دارایی
  • گواهی اشتغال به کار: باید شامل تاریخ شروع فعالیت، میزان حقوق دریافتی، سمت شغلی، اسم سرپرست یا مدیرعامل
  • گواهی اشتغال به تحصیل: کارت دانشجویی با کارت دانش آموزی به همراه گواهی اشتغال به تحصیل و تاریخ مرخصی
  • بیمه مسافرتی
  • رزرو بلیط هواپیما
  • رزرو هتل

وقت سفارت دیدار اقوام و خانوادگی استرالیا

این نوع از وقت برای افرادی است که متقاضی دریافت ویزای دیدار اقوام هستند یعنی از شخصی در استرالیا دعوتنامه برای دیدار دارند.

چک لیست مدارک ویزای دیدار اقوام و خانوادگی استرالیا
مدارک درخواست ویزای توریستی استرالیا ساب کلاس ۶۰۰ به صورت زیر می باشد:

فرم درخواست ویزای توریستی استرالیا زیر گروه ۶۰۰:شما می توانید برای تکمیل فرم ویزای استرالیا، از خدمات IR4T استفاده کنید.
پرداخت هزینه ویزای توریستی استرالیا ساب کلاس ۶۰۰:شما می توانید برای تکمیل فرم ویزای استرالیا، از خدمات IR4T استفاده کنید.
یک قطعه عکس ۳.۵ در ۴.۵ پشت نویسی شده:عکس باید دارای پس زمینه سفید، بدون روتوش و حداقل در ۳ ماه گذشته گرفته شده باشد. بین چهره متقاضی و عکس نباید تفاوت فاحشی دیده شود.

دستورالعمل تعیین وقت ملاقات استرالیا

در صورتیکه جراحات موقت و یا حنا روی انگشتان خود داشته باشید، توصیه می شود تا بهبود جراحات و یا از بین رفتن تزئینات صبر کنید. در غیر این صورت ما قادر به ثبت اثر انگشت و اطلاعات بایومتریک شما نخواهیم بود.
برای هر گذرنامه تنها یک وقت ملاقات اختصاص داده می شود.
در صورتیکه نام شما در نامه مدارک مورد نیاز بایومتریک با نامه وقت ملاقات مغایرت داشته باشد، شما در مرکز بایومتریک استرالیا پذیرفته نخواهید شد.
اگر عضوی از یک خانواده یا گروه باشد، هر یک از اعضای خانواده یا گروه باید یک وقت ملاقات جداگانه درخواست دهند. به عنوان مثال، اگر شما یک خانواده 4 نفره شامل 2 بزرگسال و 2 کودک هستید، باید 4 وقت ملاقات جداگانه دریافت کنید.
لطفا نامه وقت ملاقات و نامه مدارک مورد نیاز بایومتریک خود را در تاریخ و زمان مشخص شده در مرکز جمع آوری اطلاعات بایومتریک استرالیا همراه داشته باشید و آن را به کارمندان / نگهبانان نشان دهید.
لطفا اطمینان حاصل کنید که شما 15 دقیقه قبل از وقت ملاقات خود در مرکز جمع آوری اطلاعات بایومتریک استرالیا حضور داشته باشید.

جمع آوری اطلاعات بایومتریک
راهنمای جمع آوری اطلاعات بایومتریک

جمع آوری اطلاعات بایومتریک از طریق یک فرآیند سریع و محرمانه انجام می پذیرد که در طی آن تصویر چهره متقاضی با دوربین دیجیتال ثبت و اثر ده انگشت متقاضی توسط یک اسکنر دیجیتالی اسکن می شود.

لطفا جهت انجام جمع آوری اطلاعات بایومتریک به موارد زیر توجه فرمایید:

چهره شما باید برای گرفتن عکس واضح و مشخص باشد. این بدان معنی است که:
موی شما نباید چشم ها را بپوشاند
استفاده از پوشش کلاه یا روسری یا هر چیز دیگری که مو یا گردن شما را بپوشاند (به استثنای موارد مذهبی که در زیر شرح داده شده است) مجاز نمی باشد.
در صورتیکه شما به دلايلي مذهبي از پوشش سر و گردن استفاده می نمایید، چهره شما باید به وضوح از پايين چانه تا بالاي ابرو قابل مشاهده باشد. در صورت امکان، هر دو گوش نیز باید نمایش داده شوند. هنگام عکس گرفتن، ممکن است لازم باشد عینک خود را بردارید.
درصورتیکه نوک انگشتان شما آسیب دیده و یا دچار بریدگی شده، پس از بهبود آسیب مرکز جمع آوری اطلاعات بایومتریک استرالیا را مطلع کنید.
در صورتیکه دارای تزئینات موقت مانند حنا می باشید، لطفا هنگام ثبت درخواست ویزای خود به مرکز بایومتریک استرالیا اطلاع دهید تا امکان انجام اسکن بررسی شود.
درصورتیکه شما حاضر به ثبت اطلاعات بایومتریک خود نباشد، درخواست ویزای شما پذیرفته نخواهد شد و شما به سفارت استرالیا در ایران ارجاع داده خواهید شد.

افراد معاف از ثبت اطلاعات بایومتریک:

شهروندان استرالیا، افرادی که دارای اقامت دائم استرالیا می باشند و شهروندان نیوزیلند متقاضیان شهروندی استرالیا، دارندگان ویزای خاص برای اتباع استرالیا (دارای تابعیت دوگانه) و همچنین صاحبان کارت تجاری APEC
متقاضیانی که کمتر از 5 سال سن دارند، افرادی که امکان ارائه رضایت نامه ندارند و یا افرادی که از لحاظ جسمانی قادر به ارائه اسکن اثر انگشت نیستند، می توانند تنها تصویر چهره خود را ثبت نمایند.

حضور والدین یا سرپرست قانونی برای متقاضیان کمتر از 16 سال در زمان ثبت اطلاعات بایومتریک در ABCC الزامی است.

لطفا توجه داشته باشید: در هنگام جمع آوری اطلاعات بایومتریک، ارائه اصل گذرنامه و یا اسناد مسافرتی الزامی است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x