تقویم مسابقات فرمول یک 2024

تقویم مسابقات فرمول یک 2024

فرمول 1 تقویم مسابقات جهانی فرمول یک FIA 2024 را که توسط شورای جهانی ورزش موتوری تایید شده است، اعلام کرد. این تقویم شامل 24 مسابقه است و از 2 مارس در بحرین آغاز می شود و در 8 دسامبر در ابوظبی به پایان می رسد.

فرمول 1 قصد خود را برای حرکت به سمت منطقه‌بندی تقویمی بیشتر، کاهش بار لجستیکی و پایدارتر کردن فصل را آشکار کرده است.

با انتقال ژاپن به آوریل، آذربایجان به سپتامبر و قطر پشت سر هم با ابوظبی، این تقویم جریان بهتری از مسابقات را در مناطق خاص ایجاد می کند و این کار در عین واقع بینانه بودن به این واقعیت که به عنوان یک قهرمانی جهانی، با محدودیت های اقلیمی و قراردادی، همیشه نیاز به سفر وجود دارد که نمی توان آن را به طور کامل منطقه ای درنظر گرفت.

گرند پری بحرین و عربستان

برای دو مسابقه ابتدایی فصل در بحرین و عربستان سعودی، گرندپری در روز شنبه برگزار خواهد شد. این تصمیم به مناسبت ماه مبارک رمضان اتخاذ شده است.

سال 2004 بود که رانندگان برای اولین بار در زیر یک آسمان ابری غیرعادی برای افتتاحیه جایزه بزرگ بحرین صف کشیدند. این مسابقه...
پیست فرمول یک صخیر (بحرین) در شب

استفانو دومنیکالی، رئیس و مدیر عامل فرمول 1، در مورد اعلام تقویم فرمول 1 2024، گفت: “خوشحالم که تقویم 2024 را با 24 مسابقه اعلام کنم که فصلی هیجان انگیز را برای طرفداران ما در سراسر جهان به ارمغان می آورد. علاقه و تقاضای مداوم برای فرمول 1 وجود دارد، و من معتقدم که این تقویم تعادل درستی را بین مسابقات سنتی و مکان‌های جدید و موجود ایجاد می‌کند.

من می خواهم از همه مروجین و شرکا برای حمایت و تلاششان برای رسیدن به این برنامه عالی تشکر کنم. سفر ما به سمت یک تقویم پایدارتر در سال‌های آینده ادامه خواهد یافت، زیرا به عنوان بخشی از تعهد مان تا 2030 آنرا ساده‌تر می‌کنیم. ما مسابقات زیادی در سال 2023 داریم که باید منتظر آنها باشیم، از جمله مسابقه افتتاحیه جایزه بزرگ لاس وگاس، و هواداران ما می توانند منتظر هیجان بیشتری در فصل آینده باشند.”

محمد بن سلیم، رئیس FIA، افزود: «تقویم برنامه‌ریزی‌شده مسابقات جهانی فرمول یک FIA 2024، که توسط اعضای شورای ورزش‌های موتوری تأیید شده است، گام‌های مهمی را در راستای اهداف مشترک ما نشان می‌دهد.»

 ما می خواهیم نمایش جهانی فرمول 1 را از نظر پایداری محیطی کارآمدتر کنیم و برای کارکنان مسافرتی که زمان زیادی را به ورزش ما اختصاص می دهند قابل مدیریت تر باشیم. استفانو دومنیکالی و تیمش کار بزرگی انجام داده اند تا هم مکان های جدید و هیجان انگیزی را در بازارهای نوظهور برای فرمول 1 بیاورند و هم به میراث طولانی و چشمگیر این ورزش وفادار بمانند.

 هر مسابقه فقط به لطف همکاری بین FIA، FOM، مروجین و میزبان ASN که هزاران مارشال داوطلب و پرسنل پشتیبانی را گرد هم می آورد تا بتوانیم به مسابقه برویم، و همانطور که به سمت آینده پیش می رویم، اتفاق می افتد. باید اطمینان حاصل کنیم که اولویت های ما با نیازهای جامعه و آنچه برای ورزش ما، هواداران و محیط زیست ما بهترین است، رشد و توسعه می یابد.

جایگاه تماشاگران در بحرین کمی محدود است، با توجه به اینکه سازمان‌دهندگان به طور قابل‌توجهی نمی‌خواهند تعداد زیادی از طرفداران برای تماشای...
نمایی از جایگاه تماشاگران

تقویم مسابقات فرمول یک 2024

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x