وقت سفارت و ویزای قبرس

صفر تا صد وقت سفارت و ویزای قبرس

وقت سفارت قبرس و ویزا

جهت درخواست ویزا برای تقریباً تمامی سفارت خانه ها نیاز به وقت سفارت می باشد و متقاضیان جهت تحویل مدارک ، انجام مصاحبه و انگشت نگاری در روز تعیین شده به سفارت مراجعه می کنند. هر سفارت خانه ای سیاست های خاص خودش را جهت اعطاء نوبت دارا می باشد و بنا به تعداد درخواست ها، روزهای مختلفی جهت درخواست ویزا به متقاضیان اعطاء می کنند. این وقت ها به دو صورت وقت سفارت توریستی قبرس و وقت سفارت تجاری قبرس می باشد.

اقامت کاری اروپا لهستان ویا انگلستان

مدارک لازم جهت دریافت وقت سفارت قبرس

ارتباط با مجموعه IR4T
ارسال مدارک لازم از طریق تلگرام و واتساپ
ارسال پاسپورت به صورت واضح و خوانا
ارسال شماره موبایل در دسترس
ارسال فیش پیش پرداخت
تعیین وقت سفارت توسط ما
واریز مبلغ تعیین شده توسط شما
ارسال وقت سفارت کشور مربوطه توسط ما

وقت سفارت قبرس و خدمات ویزا با IR4T

وقت سفارت توریستی قبرس

این ویزا برای افرادی است که می خواهند با اهداف اجتماعی(گذراندن اوقات فراغت) به قبرس سفر کنند.

شهروندان ایرانی برای ورود و اقامت در قبرس به عنوان بازدیدکننده/گردشگر بایستی ویزا داشته باشند.
متقاضیان تا حداکثر 60 روز قبل از تاریخ مسافرت پذیرفته می شوند.
اتباع کشورهای ثالث (یعنی اتباع ایرانی) که دارای ویزای شنگن معتبرند (نوع: ورودی های تکی، دوتایی و متعدد)، که قبلاً مطابق با قوانین صدور ویزای شنگن خود وارد منطقه شینگن شده اند، می توانند بدون ویزای ملی قبرس به آنجا سفر کنند و تا پایان زمان اعتبار ویزای شنگن خود در قبرس اقامت داشته باشند.
ویزای قبرس وضعیت ملی خود را حفظ می کند و در حال حاضر به دارنده آن حق استفاده برای ورود به منطقه شنگن را نمی دهد.
دارندگان پاسپورت های دیپلماتیک و خدمت ایرانی نیازی به ویزا ندارند.

وقت سفارت قبرس و خدمات ویزا با IR4T

وقت سفارت تجاری قبرس

وقت سفارت قبرس و خدمات ویزا با IR4T

این ویزا برای افرادی است که می خواهند برای اهداف تجاری/ارائه کنفرانس به قبرس سفر کنند.

  • شهروندان ایرانی برای ورود و اقامت در قبرس جهت کسب و کار بایستی ویزا داشته باشند.
  • متقاضیان تا حداکثر 60 روز قبل از تاریخ مسافرت پذیرفته می شوند.
  • اتباع کشورهای ثالث (یعنی اتباع ایرانی) که دارای ویزای شنگن معتبرند (نوع: ورودی های تکی، دوتایی و متعدد)، که قبلاً مطابق با قوانین صدور ویزای شنگن خود وارد منطقه شنگن شده اند، می توانند بدون ویزای ملی قبرس به آنجا سفر کنند و تا پایان زمان اعتبار ویزای شنگن خود در قبرس اقامت داشته باشند.
  • ویزای قبرس وضعیت ملی خود را حفظ می کند و در حال حاضر به دارنده آن حق استفاده برای ورود به منطقه شینگن را نمی دهد.
  • دارندگان پاسپورت های دیپلماتیک و خدمت ایرانی نیازی به ویزا ندارند.

آب و هوای قبرس

فروردین و اردیبهشت روزها دارای گرمای مطبوع است اما در شب ممکن است که درجه حرارت کمی کمتر شود. بهترین فصل برای گشت و گذار در طبیعت است چون همه جا سبز و گل ها شکفته اند. خرداد، تیر و مرداد گرم ترین ماه‌های سال هستند و بهترین فصل برای شنا و تفریحات دریایی می باشد. 

شهریور و مهر، روزهای گرم با شب‌های سرد مهر آبان روزها دارای گرمای مطبوع برای مسافرت‌های پاییزی و در این فصل کماکان می‌شود شنا کرد و ورزش‌های فضای باز را انجام داد.

آذر و دی یا فصل زمستان قبرس که هوای پاییزی برای مسافران خارجی است. گاهی وقت ها باران می بارد اما هنوز خورشید در بعضی روزها نور افشانی می کند و برای تفریحات و ورزش های خارج از منزل هوای بسیار مناسبی است.

بهمن روزها به ندرت گرم و شب ها سرد هستند. درختان بادام شکوفه کرده‌اند و هوای بسیار مناسب برای ورزش اسکی در کوه‌های ترودوس است. اسفند هوای معتدل و مطبوع بهاری مناسب برای تفریحات و ورزش‌های خارج از منزل و پیاده‌روی میباشد.

وقت سفارت قبرس و خدمات ویزا با IR4T

چک مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزا توریستی سفارت قبرس

فرم درخواست که تکمیل و امضا شده است و به صورت حضوری توسط متقاضی یا از طریق آژانس مسافرتی مورد تایید تحویل شود..
گذرنامه متقاضی كه بايد حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد.
دو قطعه عکس یکسان (6×4) جدید متقاضی، رنگی، زمينه سفيد و بدون رتوش.
رزرو بلیط پرواز رفت و برگشت (دو طرفه) به نام متقاضی.
تایید رزرو هتل در قبرس.
بیمه نامه پزشکی برای طول مدت سفر برای متولدین پیش از سال 1325 شمسی (1945 میلادی).
گواهی اشتغال به کار متقاضی به زبان انگلیسی و یا ترجمه انگلیسی آن همراه با اصل گواهی فارسی با ذکر حقوق ماهیانه، سمت دقیق/حرفه و تاریخ آغاز به کار به همراه فیش ماهیانه تامین اجتماعی.
پرينت گردش حساب شش ماهه اخير متقاضي. (صادر شده در 10 روز اخیر)
کپی گذرنامه متقاضي به همراه ویزاهای موجود در آن.
گذرنامه (هاي) قدیمی متقاضی، همراه با كپي صفحات دوم و سوم آن ها و ويزاهاي موجود در آن.
اصل شناسنامه متقاضی همراه با كپي تمام صفحات. در صورت داشتن شناسنامه جديد، ارائه اصل كارت ملي فرزندان به همراه كپي الزامي است.
ارائه سند مالكيت همراه با قرارداد خريد ملك براي متقاضياني كه داراي ملك در قبرس مي باشند الزامي است.
متقاضياني كه به منظور انجام امور تجاري قصد سفر به قبرس را دارند علاوه بر مدارك فوق می بایست از طرف شركت قبرسي مورد نظر دعوت نامه اي شامل مدت اقامت، هدف و موضوع بازديد ارائه نمایند.
متقاضياني كه به منظور شركت در كنفرانس و يا هر گونه همايش قصد سفر به قبرس را دارند، علاوه بر داشتن تاييد نهايي حضور در كنفرانس، می بایست در صورت نیاز جزییات برنامه كنفرانس به زبان انگليسي را نيز ارائه دهند.
متقاضياني كه براي ملاقات با افراد خانواده و یا اقوام قصد سفر به قبرس را دارند، نيازي به ارائه رزرو هتل ندارند، ولي می بایست مدارك ذكر شده ذیل را ارائه نمایند: الف) دعوت نامه ب) كپي گذرنامه ، كارت هاي شناسايي و شناسنامه دعوت كننده. در پايان در صورت لزوم: ج) داشتن فرم تعهد پذيرش مسئوليت و / يا گارانتي بانكي از طرف شخص دعوت كننده.
افرادي كه به منظور مصاحبه در سفارت هاي خارجي قصد سفر به قبرس را دارند، علاوه بر مدارك فوق می بایست گواهي کتبی وقت سفارت، همراه با تمام مدارك مورد نياز براي توجيه سفرشان به كشور ثالث مذکور را نيز ارائه دهند. متقاضيان تحصیلات تکمیلی كه به منظور ادامه تحصيل قصد سفر به كشور خارجي را دارند می بایست كپي ترجمه رسمي مدرك ليسانس خود را نيز ارائه دهند.

اقتصاد قبرس

وقت سفارت قبرس و خدمات ویزا با IR4T

اقتصاد جزیره قبرس از اغاز استقلال مبتنی بر نظام بازار آزاد بوده‌ است. صادرات عمده‌ی قبرس شامل: محصولات کشاورزی (گندم، جو، سیب زمینی و مرکبات)، میوه‌های مختلف، تنباکو، محصولات صنعتی، انواع پوشاک، کفش و صنایع دستی بوده‌است.

واردات عمده نیز شامل: مواد خوراکی، دام زنده، نفت و فراورده‌های شیمیایی می‌باشد.ورزشتا سال ۲۰۰۸، در قبرس شمالی با اعضای ثبت شده فعال ورزشی ۱۳،۸۳۸ و ۲۹ فدراسیون ورزشی وجود داشت.

ورزش‌های رزمی کوراش، آیکیدو، کاراته و تکواندو از ورزش‌های محبوب در میان مردم است. ورزش‌هایی نظیر فوتبال (۲،۲۴۰ عضو)، تیراندازی (۱،۱۵۰ عضو شده) و شکار (۱٬۰۱۷ عضو) از سایر ورزش‌های پرمتقاضی این کشور محسوب می‌شود.

در حال حاضر تیم ملی فوتبال قبرس شمالی در رده‌بندی جهانی در رده ۱۰۹اُم قرار دارد. محل انجام بازی‌های ملی قبرس شمالی نیز در ورزشگاه آتاترک نیکوزیا می‌باشد. 

برخی از ورزش‌ها نظیر تنیس روی میز، هندبال و بسکتبال این کشور در لیگ‌های ترکیه انجام می‌گیرد. غذا و نوشیدنی‌های قبرسغذا در قبرس:غذاهای قبرس خوشمزه و سلامت هستند و از یونان و ترکیه الهام گرفته شده‌اند.

در جنوب، غذاها کاملا مدیترانه‌ای و همراه با میوه‌هایی مانند زیتون است که از درختان جزیره به دست می‌آید و لیمو همراه با گیاهان معطر از دامنه کوه ترودوس که طعم اشتها برانگیزی به گوشت مرغ، خوک، گاو و ماهی می‌دهد.

کشور قبرس هنوز عضو معاهده شنگن نشده است اما تمام پروسه صدور ویزای این کشور طبق اصول ویزای شنگن طراحی شده است. پس در نظر داشته باشید که برای اخذ ویزای این کشور، آشنایی با قواعد ویزای شنگن در صدور ویزا کمک کننده خواهد بود. (منبع)

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x