آشنایی با اقامت در پرتغال

آشنایی با اقامت در پرتغال
آشنایی با اقامت در پرتغال

اقامت در پرتغال، موضوع این مقاله می باشد. معمولا ما کشور پرتغال را با نام کریستیانو رونالدو می شناسیم. اما باید بگوییم که این کشور، دارای یکی از برترین اقتصاد های جهان می باشد. به علاوه کشور پرتغال دانشگاه های برتر زیادی را در خود جای داده است. این مسائل، باعث افزایش جذابیت این کشور برای مهاجران شده است که در ادامه به بررسی روش های مهاجرت به پرتغال خواهیم پرداخت.

اقامت در پرتغال از طریق مهاجرت تحصیلی:

اقامت در پرتغال، برای متقاضیان تحصیل در این کشور چگونه است. از آنجایی که کشور پرتغال برخی از برترین دانشگاه های جهان را در خود جای داده است، مقصد مناسبی برای دانشجویان می باشد. به طوری که سالانه بیش از پنجاه هزار نفر دانشجوی بین المللی در این کشور مشغول به تحصیل می شوند. در ادامه باید بگوییم که بیش از 10 دانشگاه پرتغال جزء 500 دانشگاه برتر جهان می باشند. همچنین هزینه ی پایین زندگی در پرتغال نیز، بر جذابیت این کشور افزوده است. به علاوه دولت پرتغال، به منظور جذب استعداد های بین المللی، بورسیه هایی را نیز ارائه می دهد.

اقامت در پرتغال، برای سرمایه گذاران:

مهاجرت به این کشور، از طریق سرمایه گذاری نیز ممکن است. قبل از پرداختن به موضوع اقامت سرمایه گذاری پرتغال، ذکر این نکته ضروری است که کشور پرتغال یکی از کامل ترین برنامه های سرمایه گذاری را در اختیار متقاضیان قرار می دهد. روش های سرمایه گذاری در این کشور شامل موارد ذیل است:

  • سرمایه گذاری از روش ثبت شرکت.
  • سرمایه گذاری از روش راه اندازی و شروع یک بیزینس در این کشور.
  • سرمایه گذاری بر روی بخش های دولتی این کشور.
  • سرمایه گذاری از روش خرید ملک و مستغلات.
  • سرمایه گذاری از روش خرید سهام.
  • سرمایه گذاری از طریق اثبات تمکن مالی یا روش سلف ساپورت.

اقامت در پرتغال، برای متقاضیان کار در این کشور:

 همانطور که گفته شد، کشور پرتغال یکی از 20 اقتصاد برتر دنیا محسوب می شود. در نتیجه افراد زیادی متقاضی کار در این کشور هستند. به علاوه امکان اخذ اقامت دائم پرتغال نیز برای این افراد وجود دارد. روش های مهاجرت کاری در این کشور به دو دسته تقسیم می شوند.

  • روش جاب آفر یا پیشنهاد کاری: در این روش یک کارفرمای پرتغالی برای شما دعوتنامه می فرستد.
  • روش جاب سیکر یا متقاضی کار: هنگامی که از این روش اقدام می کنید، شما 6 ماه فرصت دارید تا در خاک این کشور، به دنبال کار بگردید.
اخذ اقامت پرتغال، از طریق تولد:

کشور پرتغال از جمله کشورهایی است که از قانون خون برای اعطای تابعیت خود پیروی می کند. در نتیجه اگر کودکی در خاک پرتغال متولد شود ولی هیچ یک از والدینش تابعیت پرتغال را نداشته باشند، به او نیز این تابعیت اعطا نمی شود. عکس این قضیه نیز صادق است.

اخذ اقامت پرتغال، از طریق ازدواج:

اقامت در پرتغال، از طریق ازدواج، یکی از آسان ترین روش های مهاجرت به این کشور محسوب می شود. البته این ازدواج نباید صوری باشد. در واقع زوجین باید صحت و سلامت ازدواج را اثبات کنند. در نتیجه قوانین سختگیرانه ای برای اثبات این موارد در نظر گرفته شده است.

Share
Tweet
Pin

مقالات مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های تازه

خبرنامه

برای دریافت بهترین داستان ها در صندوق پستی خود، در خبرنامه ما مشترک شوید!

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x