آشنایی مقدماتی با اقامت در کانادا

اقامت در کانادا

اقامت در کانادا، مسئله ای است که جزو 10 آرزوی هر انسانی می تواند قرار بگیرد. مهاجرت به کانادا و زندگی در یک کشور پیشرفته، آرزوی اکثر مردمان آسیا و به ويژه ساکنین خاورمیانه می باشد. البته اقامت در این کشور، به این سادگی ها نیست، مسلما برای اخذ اقامت در کانادا، باید مراحلی حتی سخت تر از 7 خوان رستم را رد کنید. در این مقاله و مقالات بعدی به طور تفصیلی با این پروسه آشنا خواهیم شد.

آشنایی با کانادا:

قبل از پرداختن به موضوع اقامت در کانادا، لازم است که با این کشور آشنا شویم. کشور کانادا یکی از کشورهای آمریکای شمالی محسوب می شود که با ایالت متحده ی آمریکا، همسایه است. علی رغم این که کشور کانادا دومین کشور پهناور دنیا محسوب می شود اما به علت نزدیکی به قطب شمال، تنها نزدیک به 38 میلیون نفر در این کشور زندگی می کنند. پایتخت این کشور، شهر اتاوا و بزرگترین شهر آن، شهر زیبای تورنتو می باشد. زبان های شیرین فرانسوی و انگلیسی، زبان های رسمی این کشور محسوب می شوند. 

راه های مهاجرت به کانادا و اقامت در کانادا:

برای مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت در کانادا، روش‌های بسیار زیادی وجود دارد که در ادامه به ذکر آنها بسنده می‌کنیم.

• مهاجرت از طریق کار: علی‌رغم پیشرفته بودن کشور کانادا، این کشور با مشکل کمبود نیروی کار دست و پنجه نرم می‌کند. در نتیجه ایرانیان دارای تخصص یا صاحب مشاغل می‌توانند از این طریق نسبت به اخذ اقامت در کانادا اقدام کنند.

• مهاجرت از طریق تحصیل: کشور کانادا دارای برترین دانشگاه‌های جهان می‌باشد. به همین جهت سالانه افراد بسیار زیادی نسبت به دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام می کنند. مهاجرت تحصیلی به کانادا، یکی از پرطرفدار ترین روش های مهاجرت به این کشور محسوب می شود.

• مهاجرت از طریق استارتاپ: این روش یکی از جدیدترین روش های مهاجرت به کشور کانادا می باشد. برای استفاده از این روش کافی است اختراعی به نام شما ثبت شده باشد و قابلیت تولید انبوه نیز داشته باشد. شما با این روش موفق به اخذ اقامت دائم کانادا خواهید شد.

از دیگر روش‌های مهاجرت به کشور زیبای کانادا می‌توان به موارد زیر نیز اشاره داشت.

• مهاجرت از طریق اکسپرس اینتری: این روش سریع‌ترین روش مهاجرت به کانادا محسوب می شود. روش مذکور یک روش مبتنی بر امتیاز است که هرچه امتیاز متقاضیان بالاتر باشد، شانس آنها برای قبولی نیز بالاتر است. برای امتیازدهی مواردی نظیر سطح زبان، مدرک تحصیلی و تخصص افراد سنجیده می‌شود.

• مهاجرت از طریق ثبت شرکت: این روش یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به این کشور محسوب می‌شود. البته نیازمند برنامه ی دقیق و راهبردی برای شرکت، یافتن سرمایه گذار و اثبات تمکن مالی است.

• مهاجرت از طریق خوداشتغالی: این روش برای معلمان، هنرمندان و ورزشکاران بسیار مناسب است. البته لازم است که افراد متقاضی حداقل در 5 سال اخیر، 2 سال مشغول به کار بوده باشند.

• مهاجرت از طریق حمایت مالی: در این روش یکی از خویشاوندان درجه یک(پدر، مادر، همسر و فرزند) فرد متقاضی که بیش از 18 سال نیز سن دارند، اقدام به حمایت مالی از فرد متقاضی می کند.

 
Share
Tweet
Pin

مقالات مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های تازه

خبرنامه

برای دریافت بهترین داستان ها در صندوق پستی خود، در خبرنامه ما مشترک شوید!

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x