ویزای توریستی کانادا؛ بایدها و نبایدها

ویزای توریستی کانادا؛ بایدها و نبایدها
ویزای توریستی کانادا؛ بایدها و نبایدها

سالانه تعداد افراد زیادی به کانادا سفر میکنند به غیر از شهروندان کانادایی، دانشجوها و افرادی که برای تجارت به این کشور سفر میکنند توریست ها که قصد گردش و تفریح در این کشور را دارند نیاز به گرفتن ویزای توریستی کانادا موقت (TEMPORARY RESIDENT VISA)  را دارند.

ویزای توریستی کانادا یک ویزای مولتی چند بار ورود هست و شما بدون محدودیت ورود به دفعات میتوانید در زمان اعتبار ویزا به این کشور سفر کنید و در هر بار 6 ماه در این کشور اقامت کنید این ویزا به شما اجازه کار و یا تحصیل نمیدهد ولی میتوانید در دورهای کوتاه مدت اموزشی شرکت کنید.

مدت اعتبار ویزای کانادا ده سال میباشد که اما این مدت با توجه به اعتبار پاسپورت صادر میشود یعنی پاسپورت ایرانی که مدت اعتبار 5 ساله دارد ویزای 5 ساله مولتی کانادا دریافت میکند.

ایرانیان زیادی در طی سال به کانادا سفر می کنند. هدف مسافران توریستی، دیدار خانواده و یا غیره می باشد. مقاله پیش رو به ویزای تورستی کانادا و سوپرویزا می پردازد، در انتها نیز کالاهایی که ورود آن به کشور کانادا ممنوع می باشد را معرفی میکنیم.

ویزای توریستی کانادا؛ بایدها و نبایدها
ویزای توریستی کانادا؛ بایدها و نبایدها

آیا می دانید سوپر ویزا چیست؟

یکی دیگر از انواع ویزای موقت کانادا سوپرویزا نام دارد و برای کسانی است که فرزندان و یا نوهای آنها در کانادا هستند. این ویزا هم اعتبار 10 ساله دارد ولی با توجه به اعتبار پاسپورت ایران 5 ساله صادر میشود.

در این نوع ویزا هم افراد میتوانند بدون محدودیت به دفعات به کانادا سفر کنند با این تفاوت که میتوانند درهربا سفر 2 سال در کانادا اقامت کنند. گرفتن سوپرویزا احتیاج به دعوتنامه از طرف فرزند و یا نوه بالای 18 سال دارد.

این دعوتنامه باید به همراه مدارک اقامتی ،مدارک مالی ،گواهی پرداخت مالیات،میزان حقوق فرد دعوت کنند ضمیمه پرونده شود.

منع ورود کالاهای خاص به کانادا

توجه داشته باشید که گرفتن ویزا مهمترین مرحله ورود به کانادا است اما برای ورود به کانادا شرط اصلی گذرازماموران مرزی است. ممکن است در مرز توسط ماموران مورد سوال و جواب قرار بگیرید و بار شما بازرسی شود اگر کالاهای ممنوعه با خود همراه داشته باشید این کالاها ضبط و جرمیه میشودید بعضی از این کالاها عبارتند از حیوانات به خصوص اگر از نوع درحال انقراض باشند، پوشاک که از پوست حیوانات ساخته شده باشد.

اما اگر حیوان خانگی داشته باشید با تهیه مجوزات لازم وبا تهیه بلیط از طریق ایرلاین های که مجوز حمل حیوان خانگی دارند میتوانید حیوان خانگی خود را وارد خاک کانادا کنید. اما توجه کنید همانطور که در بالا ذکر کردیم این حیوان نباید از نوع در حال انقراض و غیر معمول به عنوان یک حیوان خانگی باشد.

یکی دیگر از کالاهای ممنوعه محصولات کشاورزی و حیوانی است مواد غذایی خام، دانه های قابل سبز شدن به دلیل اینکه باعث به خطر انداختن اکوسیستم میشود ممنوع هستند. همچنین دارو به خصوص داروهای کدئین، خواب اور و حاوی مواد روانگردان و مخدر منع ورود به این کشور را دارند.

ویزای توریستی کانادا؛ بایدها و نبایدها

برای اخذ ویزای توریستی کانادا چه شرایطی باید داشته باشیم؟

گرفتن ویزای توریستی کانادا شرایط خاص خود را دارد اول شما باید یک مسافر کثیرالسفرباشید و سابقه سفر (Travel History) خوبی داشته باشید از نظر دولت کانادا کسانی که به اروپا سفرکردند جزءمسافران خوش سابقه هستند و یکی از شرایط مهم گرفتن ویزای توریستی  کانادا را دارند.

چرا که شما باید برای گرفتن ویزای شنگن از کشورهای معتبر به انها ثابت کنید که دارای یک شغل معتبر هستید و با ارائه مدارک این امر را ثابت کنید ومدارک مالی از جمله تمکن مالی مناسب و همچنین سند ملک که تمامی این مدارک به اضافه سابقه سفر برای کانادا هم باید ارائه شود.

دعوتنامه هم دیکی از مدارکی است که میتواند شانس شما را در گرفتن ویزای توریستی بالا ببرد.این دعوت نامه حتما باید در دفترخانه اسناد رسمی مهر شود در اصطلاح نوتاری (NOTARY) شود. فرم پرداخت مالیات، مدارک اقامتی مثل پاسپورت کانادایی یا کارت اقامت و همچنین مدارک مالی و شغلی دعوت کنند باید به همراه این دعوتنامه ارائه شود.دعوتنامه باید حتما از طرف افرد درجه یک باشد.

بعد از اینکه تمام مدارک آماده شد، باید به زبان انگلیسی ترجمه و در سایت بارگذاری شود. شما برای اطلاع از جزئیات مدارک میتوانید با کارشناسان ما در IR4T تماس بگیرید.

Share
Tweet
Pin

مقالات مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های تازه

خبرنامه

برای دریافت بهترین داستان ها در صندوق پستی خود، در خبرنامه ما مشترک شوید!

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x