آشنایی با اقامت در آلمان (بخش دوم)

اقامت در آلمان
اقامت در آلمان

اقامت در آلمان، مسئله ای است که در این مقاله قصد داریم به بررسی آن بپردازیم. کشور آلمان همواره یکی از کشورهایی بوده است که به دلایلی نظیر شرایط اقتصادی مناسب، شرایط صنعتی پیشرفته و از همه مهمتر اشتراکات فرهنگی بسیار زیاد با ایرانیان، مقصد مورد علاقه ی ایرانیان محسوب شده است. در ادامه به بررسی روش های اخذ ویزای آلمان خواهیم پرداخت.

اقامت در آلمان برای علاقه مندان به تحصیل در این کشور:

کشور آلمان همواره مقصد دانشجویان ایرانی بوده است. چرا که در وهله اول، تحصیل در این کشور رایگان است البته شما باید زبان آلمانی را یاد بگیرید. همچنین در وهله ی دوم تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی کشور آلمان ممکن است. تحصیل و فارغ التحصیل شدن در این کشور، کار را برای اخذ اقامت آلمان آسان تر خواهد کرد.

اخذ اقامت آلمان از طریق ویزای کاری:

یکی دیگر از روش های اقامت در آلمان، اقامت از طریق کار است. مهاجرت از این روش به دو طریق ممکن است. اولین روش که به آن روش جست و جوی کار می گویند، به این صورت است که شما 6 ماه فرصت دارید تا کار مرتبط با رشته ی خود را پیدا کنید و در غیر این صورت به کشور خود باز خواهید گشت. اما روش دیگری که به نظر بهتر از روش قبلی است، روش جاب آفر آلمان یا پیدا کردن کارفرما در این کشور می باشد.

اقامت در آلمان برای علاقه مندان به سرمایه گذاری:

اقامت در آلمان، از طریق سرمایه گذاری یکی از محبوب ترین روش های مهاجرت به آلمان می باشد. در ابتدا باید بگوییم که کشور آلمان یکی از 5 اقتصاد برتر دنیا محسوب می شود. در نتیجه سرمایه گذاری در این کشور برای بسیاری از افراد، یک موفقیت بزرگ است. برای سرمایه گذاری در آلمان شما باید حداقل 25 هزار یورو سرمایه اولیه داشته باشید. سرمایه گذاری در این کشور روش های متفاوتی دارد:

  • سرمایه گذاری از طریق ثبت انواع شرکت.
  • سرمایه گذاری از طریق خرید خانه و ملک.
  • سرمایه گذاری از طریق خریداری نمودن سهام.
اخذ اقامت آلمان از طریق ازدواج:

اقامت در آلمان از طریق ازدواج با یک فرد آلمانی، یکی از ساده ترین روش های اخذ اقامت دائم آلمان است. البته اخیرا قوانین سخت گیرانه و بسیار دشواری وضع شده است. در واقع شما باید صحت و سلامت رابطه و ازدواج خود را اثبات کنید. همچنین لازم است که حداقل 3 سال از ازدواج شما گذشته باشد. به علاوه در این مدت باید مدرک زبان آلمانی خود را نیز اخذ کرده باشید.

اقامت در آلمان، از طریق تولد:

در ابتدا باید به این موضوع اشاره کنیم که کشور آلمان یکی از کشورهایی است که برای اهدای تابعیت آلمانی از طریق تولد، سیستم خون را انتخاب کرده است. در واقع برای این که فرد متولد شده، تابعیت آلمانی داشته باشد، کافی است پدر یا مادر او یا هر دوی آنها آلمانی باشند.

اقامت در آلمان از طریق پناهندگی:

معمولا برای اقامت در آلمان، روش پناهندگی توصیه نمی شود. چرا که این روش بسیار پر خطر است و ممکن است فرد متقاضی در طول این پروسه، با مشکلات خطرناکی رو به رو شود. این مشکلات ممکن است حتی جان وی را نیز به خطر بیندازد. در نتیجه از توضیح آن خودداری می کنیم.

Share
Tweet
Pin

مقالات مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های تازه

خبرنامه

برای دریافت بهترین داستان ها در صندوق پستی خود، در خبرنامه ما مشترک شوید!

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x