آشنایی با اقامت در استرالیا

اقامت در
اقامت در استرالیا

آشنایی با اقامت در استرالیا، مسئله ای است که قصد داریم در این مقاله بدان بپردازیم. اگر به دنبال مهاجرت به این کشور هستید، باید بدانید که دولت استرالیا، اخیرا قوانینی را برای محدود کردن ورود مهاجرین به این کشور وضع کرده است. در نتیجه مهاجرت به استرالیا آسان نیست. اما روش های متنوعی برای مهاجرت به این کشور وجود دارد. در ادامه به بررسی روش های اخذ اقامت استرالیا خواهیم پرداخت.

اقامت در استرالیا برای متقاضیان تحصیل در این کشور:

اقامت در استرالیا و مهاجرت به این کشور از طریق مهاجرت تحصیلی، رابطه ی تنگاتنگی با رتبه ی علمی دانشگاه های این کشور در جهان دارد. بیش از 5 دانشگاه استرالیایی در بین 100 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند. برای تحصیل در این کشور، 3 نوع ویزا وجود دارد:

  • ویزای دانش آموزی و دانشجویی.
  • ویزای گاردین یا ویزای همراه دانش آموزان زیر 18 سال.
  • ویزای کارآموزی و آموزش شغلی و مهارتی.

اقامت استرالیا برای سرمایه گذاران:

کشور استرالیا یکی از مقاصد جذاب برای سرمایه گذاران ایرانی محسوب می شود. اقتصاد پویا، صنایع خستگی ناپذیر و مدیریت کارآمد منابع از دلایل این جذابیت می باشد. سرمایه گذاری یکی از روش های مهاجرت به استرالیا می باشد که انواع گوناگونی دارد:

  • سرمایه گذاری موقت.
  • سرمایه گذاری دائمی.
  • خرید ملک و مستغلات.
  • خرید سهام.
اقامت در استرالیا، برای متقاضیان کار در این کشور:

اقامت در استرالیا، از روش کاری نیز امکان پذیر است. با توجه به کاهش جمعیت جوان استرالیا و کاهش نیروی کار این کشور، دولت استرالیا شرایط آسان تری را برای اعطای ویزای کاری در نظر گرفته است. از طرفی نرخ پایین بیکاری و نرخ بالای دستمزد(30 دلار برای هر ساعت) باعث ترغیب متقاضیان کار شده است. در نتیجه دولت استرالیا به این متقاضیان ویزا های متنوعی اعطا می کند. طبق آخرین آماری که به دست آمده است، تعداد این ویزا ها بیشتر از 24 عدد است.

اقامت استرالیا از طریق تشکیل خانواده:

ازدواج همواره یکی از روش های مهاجرت به کشور های اروپایی و آمریکایی محسوب می شود. در کشور استرالیا نیز، همانند سایر کشور ها، اخذ اقامت دائم استرالیا از این طریق وجود دارد. همانطور که گفته شد، کشور استرالیا دچار کاهش جمعیت و کمبود نیروی کار جوان است. در نتیجه در تلاش است تا خانواده های جوان را جذب کند. برای مهاجرت از طریق ازدواج، ضروری است که با یک فرد استرالیایی(که تابعیت استرالیا داشته باشد) ازدواج کنید. در مقالات بعدی به طور دقیق تر به شرایط اخذ اقامت استرالیا از این طریق خواهیم پرداخت.

آشنایی با اقامت در استرالیا، از طریق تولد:

برای اقامت در استرالیا، از طریق تولد، باید به این نکته اشاره کنیم که استرالیا نیز همانند کشور آلمان از سیستم خون پیروی می کند. در واقع فرقی ندارد که نوزاد کجا به دنیا آمده است، همین که یکی از والدین او تابعیت استرالیایی داشته باشند، به نوزاد نیز تابعیت استرالیایی اعطا می شود.

اقامت نخبگان در استرالیا:

اقامت در استرالیا، از طریق ویزای گلوبال تلنت یا نخبگان جهانی نیز میسر است. افراد شناخته شده در سطح بین المللی نظیر قهرمانان، نویسندگان و ورزشکاران به شرط این که در خارج از استرالیا اقامت داشته باشند، می توانند نسبت به اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کنند.

Share
Tweet
Pin

مقالات مرتبط

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نوشته های تازه

خبرنامه

برای دریافت بهترین داستان ها در صندوق پستی خود، در خبرنامه ما مشترک شوید!

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x