آشنایی با غذاهای محلی تایلند

می دانید که لذیذترین انواع غذاهای محلی تایلند کدامند؟ شما هم قصد دارید تا در سفرتان به کشور یاد شده از غذاهای معروف آن میل کنید؟ می دانید که در تهیه و آماده کردن غذاهای عجیب تایلند از چه موادی استفاده می کنند؟

کشور تایلند یکی از دیدنی ترین کشورهای آسیایی می باشد که توانسته سالانه توجه میلیون ها گردشگر را به سوی خود جذب کند. از سوی دیگر این کشور لذیذترین و متنوع ترین غذاهای محلی را نیز به خود اختصاص داده است. شما نیز اطلاعات کافی را در خصوص غذاهای محلی تایلند به دست آورید، چرا که در این صورت می توانید با آگاهی بالاتری سفرتان را شکل دهید. در نظر داشته باشید که تایلندی ها برای طبخ غذاهای محلی خود از محصولات دریایی و انواع سس ها استفاده می کنند. بسیاری از غذاهای محلی این کشور در کل جهان از شهرت بالایی برخوردار می باشند. از لذیذترین و بی نظیرترین غذاهای محلی کشور تایلند می توان به گزینه های ذیل اشاره کرد:

1. تام یونگ گونگ 2.سوپ نودل 3.یان نوا 4.سام تام 5.برنج چسبناک و مرغ کباب شده 6.کائو پد یا برنج سرخ شده 7.یوم وون سن 8.تام خا گای 9.کاری ماتسامان 10.گانگ دانگ

در سایر بخش های مقاله سعی داریم تا در مورد معروف ترین و بهترین غذاهای محلی تایلند توضیحات کاملی را ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

آشنایی با غذاهای محلی تایلند | می دانید که لذیذترین انواع غذاهای محلی تایلند کدامند؟ شما هم قصد دارید تا در سفرتان به کشور یاد شده از غذا...

امروزه بسیاری از گردشگران به دنبال بررسی لذیذترین و معروف ترین غذاهای محلی تایلند هستند. سوپ نودل از بهترین غذاهای این کشور می باشد.

تام یونگ گونگ از بهترین غذاهای محلی تایلند

همانطور که در قسمت قبلی نیز به آن اشاره شد، غذاهای محلی تایلند از تنوع بالایی برخوردارند. شما می توانید با توجه به ذائقه و علاقه مندی خود، غذاهای این کشور را میل کنید. یکی از بهترین غذاهای محلی این کشور را تام یانگ گونگ شکل داده است. غذای یاد شده یکی از معروف ترین سوپ های تایلندی می باشد که در تهیه آن از میگو استفاده می کنند. تایلندی ها میگو را در بسیاری از غذاهای خود استفاده می کنند. اگر شما نیز علاقه مندی زیادی را به میگو دارید، می توانید سفارش تام یانگ گونگ را در اولویت های خود قرار دهید.

غذاهای محلی تایلند معمولا از محصولات دریایی تهیه می شوند. همچنین برای طعم بخشیدن به تام یانگ گونگ از برگ لیمو نیز استفاده می کنند. سوپ مذکور سرشار از ویتامین های مختلف بوده و طعم بی نظیری را نیز دارد. پیشنهاد می گردد که غذای یاد شده را حتما در یکی از معروف ترین رستوران های تایلندی میل کنید. افرادی که علاقه ای به میگو ندارند، به هیچ وجه غذای یاد شده را سفارش نداده و سراغ غذاهای دیگر بروند.

سوپ نودل

آشنایی با معروف ترین غذاهای محلی تایلند یکی از مهمترین دغدغه های مربوط به بسیاری از گردشگران می باشد، چرا که توریست ها دوست دارند تا در مقصد گردشگری مدنظر خود، لذیذترین غذاها را میل کنند. از سوی دیگر با توجه به تفاوت های فرهنگی، غذاهای کشورهای مختلف نیز با یکدیگر متفاوت خواهد بود. از معروف ترین غذاهای قدیمی و محلی این کشور می توان به سوپ نودل اشاره کرد. برخی از گردشگران سوپ نودل را با اسم رشته فرنگی می شناسند. غذای یاد شده از تنوع بسیار بالایی برخوردار می باشد. در تهیه این غذا نیز از محصولات دریایی و سبزیجات استفاده می شود.

برخی از رستوران های تایلندی برای تهیه و آماده کردن سوپ نودل از قارچ نیز استفاده می کنند. همچنین طعم سوپ نودل کمی تند می باشد. با این حال شما می توانید به راحتی آن را میل کنید. سوپ نودل یکی از پرطرفدارترین غذاهای تایلندی در روزهای سرد زمستانی می باشد. البته امروزه در بسیاری از کشورهای آسیایی می توانید انواع سوپ نودل را مشاهده کنید. سوپ نودل را بایستی به شکل داغ و گرم میل کنید. برای صرف غذای یاد شده نیز می توانید به رستوران های معروف این کشور مراجعه نمایید.

یان نوا از محبوب ترین غذاهای محلی تایلند

ما در این مجموعه سعی داریم تا در مورد معروف ترین غذاهای محلی تایلند اطلاعات مفیدی را ارائه دهیم. شما نیز می توانید با توجه به علاقه مندی خود، غذاهای تایلندی را میل نمایید.. امروزه برخی از غذاهای تایلندی را می توانید در رستوران های کشورمان نیز مشاهده کنید. در فهرست متعلق به غذاهای قدیمی و محلی کشور تایلند می توان به یان نوا اشاره کرد. غذای یاد شده از قدیمی ترین غذاهای این کشور می باشد که با سس های مختلف سرو می شود.

بسیاری از گردشگران یان نوا را به عنوان یکی از لذیذترین غذاهای محلی تایلند تلقی می کنند. در تهیه این غذا از موادی مانند پیاز، لیمو، نعناع، فلفل، گوشت گاو و سیب زمینی استفاده شده است. برخی از مردم محلی غذای یاد شده را مانند سالاد در کنار سایر غذاهای محلی خود سرو می کنند. با این حال یان نوا از ارزش غذایی بالایی برخوردار است و می توانید در وعده های غذایی خود به راحتی آن را میل نمایید.

سام تام

سام تام را می توانید در لیست خوشمزه ترین و معروف ترین غذاهای محلی تایلند مشاهده کنید. اگر شما هم قصد سفر به کشور تایلند را دارید، بهتر است که سام تام را امتحان نمایید. در تهیه غذای یاد شده از ادویه های گوناگون استفاده می شود. سام تام در آن واحد طعم های نمکی، تند، شیرین و ترش را به خود اختصاص داده است. مردم محلی سام تام را به عنوان یک سالاد سبز تلقی می کنند. به عبارتی شما می توانید سام تام را در کنار یک غذای گوشتی میل نمایید. همچنین امروزه می توان سام تام را در فهرست غذاهای خیابانی نیز مشاهده کرد و آماده کردن آن بسیار راحت می باشد.

سرآشپزهای معروف تایلند در تهیه سام تام از سبزیجات و سس های مختلفی استفاده می کنند. بنابراین تنوع مربوط به سام تام بسیار مختلف خواهد بود. در نظر داشته باشید که قیمت مربوط به غذای یاد شده بسیار مناسب می باشد. به طوری که شما می توانید با کمترین بودجه ی در اختیار خود، سام تام لذیذی را در تایلند میل کنید. از سوی دیگر تایلندی ها سعی دارند تا برای تهیه سام تام از مواد اولیه تازه استفاده کنند. استفاده از سبزیجات تازه می تواند تاثیر شگفت انگیزی را در طعم سام تام داشته باشد.

برنج چسبناک و مرغ کباب شده

برنج چسبناک و مرغ کباب شده یکی از بهترین انواع غذاهای محلی تایلند می باشد. مناطق شمال شرقی تایلند زادگاه غذای یاد شده می باشد. شما می توانید تکه های مختلف گوشت را به همراه برنج چسبناک میل نمایید. همچنین در کنار غذای یاد شده می توانید ترشی های مختلفی را نیز صرف کنید. مردم محلی تایلندی با اضافه کردن ادویه های مختلف به غذای یاد شده، توانسته اند مرغ کباب شده ی را به اشکال متفاوت تهیه کنند.

شما می توانید برای خوردن برنج چسبناک و مرغ کباب شده، به یکی از معروف ترین رستوران های این کشور مراجعه کنید. برخی از رستوران های این کشور در تلاشند تا بهترین غذاهای محلی تایلند را تهیه و عرضه کنند.

کائو پد یکی از بی نظیرترین غذاهای محلی تایلند

در فهرست مربوط به غذاهای محلی تایلند می توان به کائو پد اشاره کرد. کائو پد یا همان برنج سرخ شده از قدیمی ترین غذاهای محلی این کشور می باشد. شما می توانید در تمام رستوران های تایلندی، شاهد سرو شدن کائو پد باشید. غذای یاد شده در نزد گردشگران نیز از محبوبیت زیادی برخوردار می باشد. شما نیز می توانید در حین سفرتان به تایلند، برنج سرخ شده را امتحان کنید. برای تهیه کائو پد از انواع گوشت استفاده می کنند. همچنین با اضافه کردن سس، پیاز، سیر و تخم مرغ می توان لذت غذای یاد شده را دو چندان کرد.

برخی از غذاهای محلی تایلند را می توانید در غذاخوری های سیار این کشور مشاهده کنید. کائو پد نیز یکی از غذاهای خیابانی در کشور تایلند می باشد. شما می توانید با توجه به ذائقه ی خود، برنج سرخ شده را میل نمایید. کائو پد را با گوشت خرچنگ، میگو، مرغ و گاو تهیه می کنند. بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند که برنج سرخ شده ی مرغ یا میگو را سفارش دهند. در کنار این غذا یکسری از سبزیجات نیز سرو می شود.

یوم وون سن

اگر شما هم قصد بررسی غذاهای محلی تایلند را در سر دارید، می توانید غذای یوم ووم سن را با دقت بالایی مورد بررسی قرار دهید. غذای یاد شده نیز مانند بسیاری از غذاهای تایلندی از سس های تند و لیمو تهیه می شود. البته امروزه برای تهیه یوم وون سن از سس ماهی، میگو و سبزیجات نیز استفاده می کنند. شما می توانید با توجه به سلیقه ی خودتان، غذای یاد شده را میل نمایید. همچنین می توانید با در نظر گرفتن ذائقه ی خود، پودر فلفل تهیه شده را به غذای تان اضافه نمایید. مردم تایلندی با علاقه مندی بالایی غذای یوم وون سن را تهیه نموده و آن را میل می کنند.

تام خا گای از لذیذترین غذاهای محلی تایلند

تام خا گای را می توان در لیست بهترین غذاهای محلی تایلند مشاهده کرد. برای تهیه و آماده کردن غذای یاد شده از انواع طعم دهنده ها، مرغ و شیر نارگیل استفاده می شود. همچنین تایلندی ها برای لذت بخشیدن به غذای محلی خود از ساقه سنبل هندی، فلفل های تند، کوشنه و موسیر استفاده می کنند. تام خا گای یکی از پرطرفدارترین سوپ های محلی این کشور می باشد. در نظر داشته باشید که غذای یاد شده به راحتی و در کمتر از چند دقیقه آماده می شود.

اکنون که تصمیم دارید تا در سفرتان به این کشور لذیذترین غذاهای محلی تایلند را میل کنید، بهتر است که اسم تام خا گای را به خاطر بسپارید. بافت مربوط به غذای یاد شده کرمی بوده و مزه ی آن نیز کمی تند می باشد. شما می توانید در روزهای سرد سال، سوپ یاد شده را با اشتهای بالایی میل نمایید. قیمت مربوط به غذای یاد شده بسیار مناسب بوده و شما می توانید تام خا گای را در رستوران های خیابانی این کشور نیز پیدا کنید.

کاری ماتسامان

یکی از معروف ترین غذاهای محلی تایلند را کاری ماتسامان شکل داده است. توجه داشته باشید که غذای یاد شده از بهترین و خوشمزه ترین غذاهای کشور تایلند می باشد. شما می توانید در حین سفرتان به این کشور، حتما کاری ماتسامان را میل کنید. غذای یاد شده برای بار اول در قرن 19 میلادی توسط مردم مسلمان این کشور معرفی شد. در تهیه کاری ماتسامان از فلفل های زرد، سبز و قرمز استفاده می کنند. طعم غذای مذکور بسیار تند می باشد. برای طعم دادن به ماتسامان نیز از زیره سبز، جوز هندی و دارچین استفاده می شود. تایلندی در تهیه غذاهای محلی خود از ادویه های متنوعی استفاده می نمایند.

اگر شما هم دوست دارید تا یکی از لذیذترین غذاهای محلی تایلند را میل نمایید، بهتر است که اسم غذای کاری ماتسامان را فراموش نکنید. برای صرف غذای یاد شده می توانید به یکی از رستوران های معروف این کشور مراجعه کرده و کاری ماتسامان را سفارش دهید. البته افرادی که نسبت به فلفل های تند آلرژی دارند، از خوردن این غذا صرف نظر کنند، چرا که غذای مذکور از طعم تندی برخوردار بوده و ممکن است با مزاج برخی از گردشگران سازگاری لازم را نداشته باشد.

گانگ دانگ

در آخر نیز سعی داریم تا در مورد یکی از لذیذترین غذاهای محلی تایلند توضیحات کافی را ارائه دهیم. گانگ دائنگ را می توان در فهرست متعلق به خوشمزه ترین غذاهای تایلندی مشاهده کنید. این غذا در مقایسه با سایر غذاهای تایلندی از ظاهر و طعم متفاوتی برخوردار می باشد. برای تهیه غذای مذکور از گوشت های لقمه ای استفاده می کنند. همچنین طعم گانگ دانگ شیرین می باشد. برای شیرین شدن غذای یاد شده از شیر نارگیل استفاده می شود.

در نظر داشته باشید که گانگ دانگ از گران ترین غذاهای محلی تایلند می باشد. برای طعم بخشیدن به غذای یاد شده از برگ های لیمو و ریحان استفاده می شود. همچنین می توانید این غذا را به همراه برنج نیز میل کنید. برخی از سرآشپزهای تایلندی برای تهیه غذای یاد شده از سس ماهی طعم دار نیز استفاده می کنند. پیشنهاد می شود که در سفرتان به این کشور حتما گانگ دانگ را میل نمایید.

تور تایلند با IR4T

امروزه برای کسانی که تجربه سفر به کشورهای خارجی را ندارند، همانند تور تایلند و ویزای تایلند، امکاناتی فراهم شده است تا آنها بتوانند با کمک مجموعه های گردشگری معتبر اقدام به انجام این کار نمایند. در حقیقت، دفاتر خدمات مسافرتی و نیز جهانگردی که در ایران وجود دارند، متولی این امر هستند و می توانند با گردآوری اطلاعات لازم، همکاری با کارگزاران خارجی و نیز فراهم کردن زمینه مناسب برای راهنمایی، اسکان و رفاه مسافران، تجربه خوبی را در سفر به خارج از کشور رقم بزنند.

یکی از این نمایندگی ها، دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی اریسمان سفر است که با نام برند ایران تور یا IR4T فعالیت می کند. این مجموعه که فعالیت خود را از سال 1396 آغاز کرده است، در زمینه ارائه خدمات به مسافرین، رزرو هتل و نیز اجاره اتومبیل، برگزاری تورهای داخلی و خارجی و ارائه خدمات ویزا و اقامت فعالیت می کند. اریسمان پیشنهادهای جذابی را برای کسانی که قصد مسافرت به کشورهای مختلف دارند، ارائه می کند. از رزرو پرواز با نرخ های ارزان گرفته و برگزاری تورهای اقساطی و نیز اعزام بیماران به کشور آلمان.

شما می توانید بدون هیچ گونه دغدغه ای، کلیه خدمات مسافرتی خود اعم از دریافت بیمه، رزرو هتل خارجی، اخذ ویزای گردشگری و اقامت، گرفتن ترانسفر را برعهده مجموعه بسپارید. همچنین برای کسانی که قصد دارند به صورت انفرادی تور تایلند را تجربه کنند، برنامه هایی نیز ارائه شده است که می توانید در تماس با بخش پشتیبانی، درخواست خود را برای آن ثبت نمایید.

سوالات متداول تور تایلند

در انتهای این مقاله راجع به تور تایلند و دیدنی های جذاب آن می توان به برخی از پرسش های متداول کاربران نیز اشاره کرد که عبارتند از:

1.تام یونگ گونگ

2.سوپ نودل

3.یان نوا

4.سام تام

5.برنج چسبناک و مرغ کباب شده

6.کائو پد یا برنج سرخ شده

7.یوم وون سن

8.تام خا گای

9.کاری ماتسامان

10.گانگ دانگ

ویزای تایلند | ویزای توریستی کانادا | ویزای تحصیلی کانادا | ویزای شینگن | ویزای ایتالیا | ویزای تحصیلی ایتالیا | ویزای آمریکا | ویزای تحصیلی آمریکا

بله، فود تور یکی از جذابیت های تفریحی کشورهای میباشد که IR4T با تجارب حرفه ای به دنبال خلق لحظات لذتبخش برای شما می باشد.

وقت انگشت نگاری کانادا | ویزای تضمینی ایتالیا | وقت سفارت انگلستان | وقت سفارت استرالیا | وقت سفارت آلمان

بله، غذای برنج چسبناک و مرغ کباب شده شباهتی با چلو جوجه کباب ایرانی دارد که فقط جای 2 تا گوجه کبابی شده در کنار آن خالی است.

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x