جشن های ملی تایلند

تایلند کشوری با فرهنگ و سنت های غنی است و تعطیلات و جشنواره های بی شماری دارد. آنها همچنین برخی از تعطیلات آشنای غربی را جشن می گیرند. جشن های ملی تایلند متنوع است: برخی از آنها رویدادهای مهمی را در تاریخ این کشور به یاد می‌آورند، در حالی که برخی دیگر مراسم مذهبی بودایی هستند.

غذاهای فوق‌العاده و نمایش‌های محلی نیز مطمئنا گردشگرانی را که از جشن‌ها لذت می‌برند خوشحال می‌کند. جشن های تایلند بازدیدکنندگان را از سراسر جهان جذب می کند، همه مردم برای دیدن مناظر باشکوه و جذب فرهنگ محلی تایلند هجوم می آورند.

جشن های ملی تایلند | تایلند کشوری با فرهنگ و سنت های غنی است و تعطیلات و جشنواره های بی شماری دارد. آنها همچنین برخی از تعطیلات آشنای غرب...

جشن های ملی تایلند متنوع است: برخی از آنها رویدادهای مهمی را در تاریخ این کشور به یاد می‌آورند، در حالی که برخی دیگر مراسم مذهبی بودایی هستند.

نکات کلی که باید در مورد جشن های ملی تایلند بدانید

در تایلند به علت جمعیت زیاد بودایی ها، تعداد زیادی از تعطیلات بودایی وجود دارد و هر یک به روشی منحصر به فرد جشن گرفته می شود. همچنین برخی جشن های دولتی و جشن های تحت تاثیر غرب نیز وجود دارد.

بسته به تعطیلات، ادارات دولتی و بانک ها بسته خواهند شد، در حالی که سایر موسسات عمومی یا تجاری باز خواهند بود.

همچنین تعطیلات منطقه ای، ملی و دولتی وجود دارد. این توضیح می دهد که چرا برخی از موسسات تعطیلات دارند و برخی دیگر تعطیل نمی شوند. به عنوان مثال، روز سلطنتی شخم زدن و تعدادی از تعطیلات بودایی معمولا فقط به کارمندان دولتی و برخی مدارس دولتی داده می شود قاعده کلی این است که اگر جز جشن های ملی تایلند در نظر گرفته شود، بدون توجه به اینکه در کجای کشور هستید، باید به شما یک روز مرخصی داده شود.

در زیر مهم ترین جشن های ملی تایلند آورده شده است. این فهرست شامل تعطیلات رسمی، تعطیلات ملی، همراه با سایر جشنواره ها و رویدادهای کلیدی است:

روز چولالانگکورن (23 اکتبر)

این تعطیلات مهم تایلندی یادآور زندگی پادشاه چولالانگکورن است. این تعطیلات هر سال در 23 اکتبر، سالگرد تولد او در سال 1868 جشن گرفته می شود. پادشاه چولالونگکورن یکی از مهم ترین شخصیت های تاریخ تایلند است که به خاطر کمک هایش در مدرن سازی تایلند به یاد می آید. او آزادی مذهبی را در داخل کشور برقرار کرد. همچنین نقش مهمی در حفظ استقلال تایلند در دوران استعمار افسارگسیخته اروپا ایفا کرد.

در طول این تعطیلات، بسیاری از بناهای یادبود بی‌شماری چولالانگکورن بازدید می‌کنند و به افتخار او هدایایی را در آنجا می‌گذارند. این یکی از معروف ترین جشن های ملی تایلند است.

جشن روز تاجگذاری (5 مه)

یکی دیگر از جشن های ملی تایلند، روز تاج گذاری است که هر ساله در 5 می به یاد تاجگذاری پادشاه فعلی تایلند، پادشاه بومیبول برگزار می شود. پادشاه در 5 می 1946 تاجگذاری کرد و در حال حاضر طولانی ترین پادشاه جهان است. او پس از مرگ برادرش تاج و تخت را به دست گرفت و به عنوان نهمین پادشاه سلسله چاکری تثبیت شد. در تایلندی، این تعطیلات به عنوان “Wan Chattra Mongkhon” شناخته می شود.

تعطیلات تایلندی شامل سه روز جشن است. در 3 مه، مراسمی در کاخ بزرگ توسط راهبان بودایی به احترام سلسله چاکری برگزار می شود. در طول خدمت، پادشاه بومیبول جوایزی را به افرادی که به نظر او به این کشور کمک کرده اند اهدا می کند.

جشن Visakha Puja Holiday

گاهی اوقات این جشن مذهبی بودایی را “تولد بودا” می نامند. جشن های ملی تایلند سه رویداد مهم در زندگی بودا را جشن می گیرد. رویدادهایی که جشن می گیرند تولد بودا، روشنگری او و مرگ او هستند. این تعطیلات در تایلند و توسط بسیاری از بودایی ها در سراسر جهان جشن گرفته می شود.

نام تعطیلات تایلندی از نام سانسکریت ماه قمری می آید که در آن تعطیلات رخ می دهد. یکی از راه‌ه ای اصلی جشن ویساخا پوجا، تلاش ویژه برای کمک به افراد کم ‌بخت، به عنوان راهی برای ارج نهادن به میراث بودا است. بودا یک بار گفت که پیروی از تعالیم او بزرگ ترین ادای احترام به او است.

روز قانون اساسی تایلند

روز قانون اساسی هر سال در 10 دسامبر برگزار می شود و این تعطیلات تایلند یادآور اصلاح تایلند به یک سلطنت مشروطه است. تایلند قبل از قانون اساسی آن ها یک سلطنت مطلقه بود که در آن پادشاه بر همه رعایای خود اقتدار عالی داشت.

تایلند دارای چندین منشور و قانون اساسی مختلف بوده است که بر این کشور در طول تاریخ طولانی خود حاکم بوده است. قدمت بسیاری از آن ها به زمانی بازمی گردد که این کشور هنوز سیام نامیده می شد. روز قانون اساسی، امضای قانون اساسی سال 1932 توسط پادشاه پرجادیپوک را جشن می گیرد. قانون اساسی جایگزین منشور موقت شد و تایید کرد که قدرت حاکمیت نهایی ملت متعلق به مردم است نه سلطنت.

جشن لوی کراتونگ تایلند

جشنواره لوی کراتونگ هر ساله در شب دوازدهمین ماه کامل سال برگزار می شود. این نام که در انگلیسی به عنوان «جشنواره نورها» نیز شناخته می‌شود، تقریبا به معنای شناور کردن یک سبد است. به طور سنتی، سبدهای بافته شده ساخته می شد و در رودخانه شناور می شد. این سبدها با گل و برگ تزئین شده اند و برای احترام به الهه آب طراحی شده اند.

مردم همچنین بریده های مو را روی سبد قرار می دهند تا نماد رها شدن از تخلفات گذشته باشد. در حالی ‌که سبدها هنوز مانند گذشته ساخته می ‌شوند، جشن‌ ها شامل آتش ‌بازی و نمایش برای انتخاب «ملکه نوپفامات» نیز می ‌شود.

روزه بودایی در تایلند

این یکی دیگر از جشن های ملی تایلندی است. روزه بودایی مراسمی است که بوداییان در آسیای جنوب شرقی از جمله تایلند، ویتنام، لائوس، میانمار و کامبوج برگزار می‌کنند. روزه بودایی که در تایلند به عنوان “Wan Khao Phansa” شناخته می شود، برای یک دوره سه ماهه در طول فصل بارانی ادامه دارد. تعطیلات تایلندی به خود بودا نسبت داده می شود. در طول فصل بارانی، راهبان اغلب جوانه‌ های برنج را زیر پا می‌گذارند که باعث نارضایتی کشاورزان می‌شد.

برای حل این مشکل، بودا تصمیم گرفت که همه راهبان از اولین روز رو به زوال ماه هشتم قمری تا پانزدهمین روز در حال افزایش ماه یازدهمین ماه قمری در معبد بمانند.

تعطیلات سال نو غربی (31 دسامبر)

سال نو غربی از جشن های ملی تایلند است. تایلند سال نو را سه بار جشن می گیرد. آنها سال نو غربی را در اول ژانویه، سال نو چینی و سال نو سنتی تایلندی را جشن می گیرند. جشن‌های سال نو غربی آن‌ها شامل بسیاری از اصول اصلی تعطیلات است که ما با آنها آشنا هستیم.

در شب 31 دسامبر، رویدادهای شمارش معکوس مختلفی در سراسر کشور برگزار می شود. جشن‌ها شامل اجرای رقص سنتی تایلندی، کنسرت‌های پاپ مدرن، و مراسم کلاسیک سال نو، آتش‌بازی است. این تعطیلات همچنین شامل انتشار “فانوس های آسمان” است که فانوس های کاغذی هستند که با شمع پرواز می کنند.

روز بچه ها در تایلند

روز بچه های از جشن های ملی تایلند است. کودکان در تایلند مورد علاقه و گرامی هستند و نقش مهمی در فرهنگ دارند. آنها جشن خود را در دومین شنبه ژانویه برگزار می کنند، در روزی که به عنوان روز ملی کودک یا وان دک اعلام شده است. کودکان از خانواده خود هدایایی دریافت می کنند و ممکن است یک روز بیرون از خانه از آنها پذیرایی شود.

بسیاری از جاذبه های گردشگری، همراه با اپراتورهای حمل و نقل عمومی مانند BTS و MRT، کودکان زیر قد معین را رایگان می پذیرند. ارتش تایلند اغلب درهای پایگاه‌های خود در اطراف پایتخت را برای کودکان باز می‌کند تا نگاهی به اطراف بیندازند و از یک یا دو تانک بالا بروند.

رویدادهایی به مناسبت روز کودک در مدارس تایلند یک روز قبل برگزار می شود که کودکان از معلمان خود هدایایی دریافت کرده و نمایش هایی را اجرا می کنند. در مجموع، این یک موقعیت خوشایند برای کودکان تایلندی است که با محبت بیشتری نسبت به آنچه که معمولا لذت می برند، با آنها رفتار شود!

سال نو چینی

جمعیت قابل توجه چین در تایلند به این معنی است که بانکوک سال نو چینی را به مناسبت جشن های ملی تایلند برگزار می کند.  Yaowarat، منطقه محله چینی های شهر، به ترافیک بسته و به خیابانی برای پیاده روی تبدیل می شود که با فانوس های قرمز چینی تزئین شده است. اجراهای فرهنگی شامل مسابقات رقص شیر، رقص اژدها، و فشفشه است. همچنین انتخاب فوق العاده ای از غذا، از جمله ضیافت در خیابان، ارائه می شود.

با این حال، رویداد سال نو چینی تنها در بانکوک برگزار نمی شود. چندین استان وجود دارند که به دلیل جمعیت عظیم چینی ها به دلیل برگزاری مراسم سال نوی چینی مشهور هستند. شناخته شده ترین مکان ها پوکت، ناخون ساوان، سوفان بوری، سونگخلا و ترانگ هستند. اگر در این مدت فرصت بازدید از چنین مکان هایی را پیدا کردید، آن را از دست ندهید

جشن سونگ کران (سال نو تایلندی) – 13 تا 15 آوریل 

احتمالا شناخته شده ترین جشن های ملی تایلند سال جدید طبق تقویم قمری است. امروزه، سونگ کران با مبارزات آبی عظیمی همراه است که در سراسر کشور رخ می دهد. در آن افراد پیر و جوان و افراد از هر طبقه اجتماعی شرکت می کنند. شما باید برای خیس شدن آماده باشید. پرتاب و ریختن آب به طور سنتی برای ایجاد فصل بارندگی حاصلخیز انجام می شد که کار کشاورزی به آن بستگی دارد.

مبارزات آبی در سراسر کشور از یک روز تا یک هفته کامل برگزار می شود. تلاش برای مبارزه با آن بیهوده است، بنابراین بهترین سیاست فقط پیوستن به سرگرمی است. واقعا یکی از آن جشن‌هایی است که فقط باید آن را تجربه کنید تا بدانید درباره چیست!

جشن مراسم شخم سلطنتی (تعطیلات دولتی) –  10 مه

این تعطیلات از جشن های ملی تایلند توسط افسران دولتی گرفته شده و بر اساس تقویم قمری است. در این فستیوال دو گاو نر سلطنتی برنج و یونجه را از مجموعه ای از پیشکش ها می خورند. انتخاب گاوها برای خوردن از آن توسط اخترشناسان سلطنتی تجزیه و تحلیل می شود، که پیش بینی می کنند میزان فضلی که از برداشت برنج سال آینده به دست می آید.

این مراسم که در آن دانه برنج نیز پراکنده می شود، در زمین تشریفاتی سلطنتی Sanam Luang در بانکوک، نزدیک به کاخ بزرگ برگزار می شود. از آنجایی که برنج پراکنده شده همان برنجی است که در کاخ سلطنتی رشد می کند، اعتقاد بر این است که این برنج خوش یمن است. بینندگان را می توان دید که بعد از پایان مراسم برای جمع آوری بذرها به سمت مزرعه می دوند. آنها اعتقاد دارند که در صورت مخلوط شدن با برنج، آنها را خوش شانس می کند.

روز مادر در تایلند –  12 آگوست

مانند روز پدر، روز مادر در تایلند یک تعطیلات دو منظوره است که هر دو به عنوان روز مادر در معنای غربی عمل می کند. همچنین یادآوری از ملکه مادر تایلند Sirikit به عنوان تولد او است که به عنوان “مادر ملت” در نظر گرفته شده است.

روز مادر در 12 آگوست هر سال است و یک تعطیلات رسمی تایلند است. تایلندی‌ها معمولا از معابد بازدید می‌کنند تا در این مناسبت شایستگی کسب کنند. می‌توانید انتظار داشته باشید که پرتره ملکه را در بسیاری از نقاط تایلند، در کنار پرچم ملکه ببینید.

جشنواره گیاه خواری 4 تا 13 اکتبر

این جشن از جشن های ملی تایلند به مدت 9 روز در سال برگزار می شود. بسیاری از تایلندی ها – به ویژه آنهایی که منشأ چینی دارند – در یک جشنواره گیاهخواری به نام Tessagan Gin Jay شرکت می کنند. در سال‌هایی که «ماه کبیسه» قمری وجود دارد، این جشنواره دو بار برگزار می‌شود.

اگرچه این جشنواره ریشه تائوئیستی دارد، اما به آرامی در بودیسم تایلندی گنجانده شده است. اکنون یک رویداد بزرگ در سراسر تایلند، از جمله بانکوک، پوکت، ناخون ساوان، سونگ خلا، ترانگ، پانگ نگا و رانونگ است. دکه‌های خیابانی و رستوران‌هایی را خواهید دید که غذاهای گیاهی را در سراسر کشور می‌فروشند.

برای این دوره نه روزه، شرکت کنندگان در تلاش برای پاکسازی بدن و ذهن، غذاها و نوشیدنی های گیاهی را به طور انحصاری مصرف می کنند. 

پوکت قلب این جشنواره است و مردم با اعمال نمایشی خودزنی که از راه رفتن روی زغال داغ گرفته تا سوراخ کردن گونه ها با چاقوهای بلند متفاوت است، شرکت می کنند.

روز پدر در تایلند –  5 دسامبر

روز پدر سالگرد تولد پادشاه فقید تایلند بهومیبول (پادشاه سابق تایلند) است. هی مورد علاقه بسیاری بود و پدری برای ملت محسوب می شد. اگرچه او در سال 2016 درگذشت، اما این روز به عنوان روز پدر باقی مانده است و هنوز یکی از جشن های ملی تایلند است.

در جشن روز پدر، تایلندی‌ها در سراسر کشور از این روز به‌عنوان یک روز ویژه برای گذراندن وقت با خانواده استفاده می‌کنند. همچنین به پدران خود احترام می‌گذارند و هدایایی به پدرانشان می‌دهند. ممکن است این هدیه به طور سنتی شامل یک گل کانا، شبیه به زنبق باشد.

تور تایلند با IR4T

امروزه برای کسانی که تجربه سفر به کشورهای خارجی را ندارند، همانند تور تایلند، امکاناتی فراهم شده است تا آنها بتوانند با کمک مجموعه های گردشگری معتبر اقدام به انجام این کار نمایند. در حقیقت، دفاتر خدمات مسافرتی و نیز جهانگردی که در ایران وجود دارند، متولی این امر هستند و می توانند با گردآوری اطلاعات لازم، همکاری با کارگزاران خارجی و نیز فراهم کردن زمینه مناسب برای راهنمایی، اسکان و رفاه مسافران، تجربه خوبی را در سفر به خارج از کشور رقم بزنند.

یکی از این نمایندگی ها، دفتر خدمات مسافرتی و جهانگردی اریسمان سفر است که با نام برند ایران تور یا IR4T فعالیت می کند. این مجموعه که فعالیت خود را از سال 1396 آغاز کرده است، در زمینه ارائه خدمات به مسافرین، رزرو هتل و نیز اجاره اتومبیل، برگزاری تورهای داخلی و خارجی و ارائه خدمات ویزا و اقامت فعالیت می کند. اریسمان پیشنهادهای جذابی را برای کسانی که قصد مسافرت به کشورهای مختلف دارند، ارائه می کند. از رزرو پرواز با نرخ های ارزان گرفته و برگزاری تورهای اقساطی و نیز اعزام بیماران به کشور آلمان.

شما می توانید بدون هیچ گونه دغدغه ای، کلیه خدمات مسافرتی خود اعم از دریافت بیمه، رزرو هتل خارجی، اخذ ویزای گردشگری و اقامت، گرفتن ترانسفر را برعهده مجموعه بسپارید. همچنین برای کسانی که قصد دارند به صورت انفرادی تور تایلند را تجربه کنند، برنامه هایی نیز ارائه شده است که می توانید در تماس با بخش پشتیبانی، درخواست خود را برای آن ثبت نمایید.

سوالات متداول تور تایلند

در انتهای این مقاله راجع به تور تایلند و دیدنی های جذاب آن می توان به برخی از پرسش های متداول کاربران نیز اشاره کرد که عبارتند از:

تعطیلات سال نو میلادی در تایلند از ۳۱ دسامبر تا ۳ ژانویه می باشد. مردم تایلند در این روزها به مسافرت می روند و یا با جشن و پایکوبی فرارسیدن سالی جدید را جشن می گیرند.

وقت انگشت نگاری کانادا | ویزای تضمینی ایتالیا | وقت سفارت انگلستان | وقت سفارت استرالیا | وقت سفارت آلمان

حداقل 3 بار در تایلند سال نو می شود. سال نو غربی، سال نو چینی و سال نو تایلندی یا جشن سونگ کران.

در جشن سونگ کران تایلندی ها در فستیوالهای آب پاشی شرکت می کنند و با پاشیدن آب بر روی یکدیگر تلاش دارند تا موجب حاصلخیزی بیشتر و برکت در کشاورزی شوند.

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x